Gå til innhold

Får mennene deres betalt fødselspermisjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min mann får kun betalt for de første to dagene han har fri etter fødsel. er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er private bedrifter som styrer det selv. Vet veldig mange som ikke får dekt de 14 dagene etter fødsel... Min mann jobber i privat firma, men de har heldigvis statens satser, så han får det dekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann får en uke betalt og en uke ubetalt, men han har jobbet inn en del overtid nå slik at han har 37,5 time i banken så da blir det 2 uker m lønn. Han jobber i privat bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann driver for seg selv, og får derfor ingen lønn før han tar ut pappapermisjon- og den kan jo ikke falle samtidig som min...altså må han ta seg fri noen dager uten noen form for kompensasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min sambo jobber i privat eid bedrift, får full lønn de 2 første ukene etter fødsel, samt 100% lønn uavhengig av mine 80% når han skal ha pappapermisjon i 6 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, min mann er butikksjef i Coop, så han får to uker fri med lønn =) Det er veldig bra, mange bedrifter gir bare fri uten lønn.... Vi fikk tips fra ei anna venninne som har en gutt på 1 år no om at han tar ut permisjonen når jeg kommer hjem fra sykehuset, ingen vits mens jeg er innlagt der! Da blir jeg jo godt tatt vare på, mer behov når vi kommer hjem. Og siden vi føder i sommer så tar han ferie rett etterpå så vi får de første sju ukene sammen - bli kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her får ikke mannen noe som helst betalt i forbinnelse med fødselen men får betalt for sin permisjon når den begynner (altså når jeg skal ha ferie)

:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...