Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har litt peiling når det gjelder å bygge nytt hus - hvor "lite" er det mulig å bygge nytt for? Det sies jo at man skal gange utgangsprisen med 2... Er det mulig å bygge et nytt hus på la oss si 120 kvadrat, grei standard (ikke de aller billigste løsningene, men ikke de dyreste heller), for ca 1,5 mill.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søstra mi har sjekket rundt. Og de fikk billig tomt 300 000. Det billigste huset i den stilen de ville ha kom på 2.5...

Men du får jo kjempe stygge (unnskyld) hus som nok er kjempe billig.

Men om du ikke vil ha de billigste løsningene kan du nok glemme nytt hus...

Jeg tviler i grunn sterkt på at du kan få nytt hus til 1.5

Skrevet

Når jeg skrev 1,5 mente jeg forresten uten tomtekostnader, og kostnader med tilknytning til vann, kloakk o.l.

Skrevet

Vi bygde hus til ca 1 650 000 inkl tomt og tilknytning vann, kloakk og lignende. Da har vi uinnredet andre etasje som ville kostet 200 000 til å innrede (sånn ca tipper jeg...). Huset blir 120 kvm når det er ferdig. Har noen billige og noen dyre løsninger. Så, ja, det er mulig:)

Skrevet

Kan svare det samme som mamma'n til Emil =)

Skrevet

Takk for svar, kan jeg spørre hvilken husleverandør dere brukte

Skrevet

Vi klarte det! :) men det er nesten 3 år siden... Har ikke spart på så mye heller egentlig!

Skrevet

Vi har Alvsbyhus

Skrevet

Vi brukte Block Watne.

Skrevet

Nå er prisene gått opp mye de siste 3 år da.

Skrevet

Vi bygde i fjor;) Klarte å komme innafor den prisen allikevel:)

Skrevet

Takk! Her vi bor får man lett en fin enebolig (brukt) til 1,5 mill. Men hadde jo vært morsomt med helt nytt.. Er bare redd for at budsjettet kan sprekke big time...

Skrevet

Ja det vet jeg.. Glad vi ikke ventet egentlig! men kan jo spare på masse innvendig.. Føler ikke at vi gjorde det!

Skrevet

Vil anbefale deg å registrere deg på www.byggebolig.no, der ligger prislister på alle kataloghus og en del av medlemmene har lagt ut budsjetta sine. Det er MYE som kommer i tillegg til selve kataloghusprisen, og prisene de siste åra har skutt i været. Vi begynner selv å bygge om en måned, og ser summen øker for hver dag som går. Ikke for å ta motet fra dere, men jeg tror det er veldig vanskelig å bygge et så billig hus hvis dere ikke går for Alvsbyhus.

Skrevet

vi holder på og undersøke dette,vi har sett på selbu hus til 1090000 og her koster tomtene litt under 200000.

vi kontaktet et firma som ga oss en pris på 1630000 Men da må vi gjøre grunnarbeidet selv....

så det vel si at det er ganske mye ekstra som ikke vi hadde trodd....

Skrevet

Jeg tror det blir vanskelig å bygge til 1,5 mill. desverre.

Hvis dere begynner i år, men hvis dere ikke når det innen de nye kravene til isolasjon og ventilasjon så blir det enda vanskeligere.

Vi har noen kjempe muligheter til å bygge billig. Masse gratis, og alle materialer får enten gratis eller veldig billig, men likevel kommer det på ca 2,5 mill.

Skrevet

Takk for tipset!

Hva ville dere gjort? Bygd nytt og betalt litt mer og risikert større budsjettsprekk, eller satsa på å kjøpe brukt bolig som man kan tilpasse og endre på etter hvert? Dere som har bygd hus, føler dere det var verdt det å bygge nytt?

Skrevet

Hvis dere føler at dere har råd til det, ville jeg bygd nytt! Absolutt verdt det her i gården! :) Du må jo gjerne beregne en del på oppussing hvis du kjøper et "brukt" hus. Og da blir du gjerne aldri HELT fornøyd heller..

Skrevet

Man må iallfall undersøke mye på forhånd og legge en del jobb i å undersøke alt rundt også... Men veldig lurt og se på andres budsjetter og bruke andres erfaringer. Vi fant en del dyre ting på salg/tilbud og dermed fikk vi det veldig fint interiørmessig:) Vi gikk vel 30 000 over budsjettet som var satt opp, og det var vel det vi investerte i nye hvitevarer som vi bestemte oss for litt etter hvert;) Lykke til med evt husbygging! Er utrolig moro med helt nytt hus iallfall:)

Skrevet

Jepp! Definitivt verdt å bygge nytt!! Har ikke angret et sekund!!

Skrevet

Jeg ville bygget nytt ja:)

Bruk tid på å innhente priser på alt før dere bestemmer dere. Dere kan også få en byggmester til å sette opp et overslag over et budsjett, så har dere noe å gå ut i fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...