Gå til innhold

Bekymret i forhold til spiren min!


Synnis

Anbefalte innlegg

Det gir liksom aldri slipp! Jeg er bekymret for den lille spiren i meg som jeg har ønsket og ventet på lenge! Føler meg ikke så veldig gravid er 5+1 i dag (ca). Men det er jo første gangen, så det er ikke så lett å vite hvordan det skal føles.

Jeg bekymrer meg over at jeg inntok ved flere anledninger ganske mye alkohol, før jeg fant ut at jeg var gravid! Har selvfølgelig ikke rørt en dråpe etterpå... Sukk! Hadde tre dager på rappen i pinsen med øl og vin på hyttetur... huff og huff! Og har tatt noen glass vin til en middag ute også. Det er så lett å være etterpåklok! Vi hadde forsøkt å bli gravide en stund, og ettersom det ikke var full klaff det første halve året, ble vi enige om å "ta det som det kommer" for å ikke stresse så mye med det. Og da satt den etter nesten ett år!!! Jeg hadde ingen peiling, kjente ikke noe og hadde akkurat vært til gyn og tatt invendig UL (av andre årsaker) rett før hytteturen. Så jeg tenkte at legen hadde sett noe hvis jeg var gravid og festet med god samvittighet!

 

Nå sitter jeg er og er kjempeglad, men veldig bekymret og det dreper gleden litt......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Selv var brukte jeg to år på å bli gravid første gang, og rådet jeg fikk fra alle leger jeg var hos var at jeg skulle leve livet som vanlig og at det du rekker å drikke på de to ukene fra befruktning til positiv test ikke kan gjøre skade. Så vær glad for at du er opplyst nok til ikke å røre alkohol nå som du vet at du er gravid og kos deg med svangerskapet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må først gratulere deg med spire.

 

jeg synes du skal bare nyte det. embrioet som festet seg i livmoren din ca en uke etter el, altså hadde det kanskje festet seg i pinsa, men det er ikke før du er i uke fem at morkaken fester seg og begynner å føre blod fra deg til embrioet. så uansett så har ikke barnet ditt tatt skade av det så lenge du holder deg unna alkohol nå, som du da sier at du gjør.

 

så bare kos deg. vi har termin nesten samtidig vi da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere for støtten! Det er til å bli smårar av å lese og tenke for mye! Vet ikke helt hvordan jeg skal få tankene ut av hodet.Skal i alle fall ringe legen i morgen og snakke litt med han! Har en UL neste fredag, men tenkte kanskje å utsette den en uke for å ha større sjanse til å se noe, samtidig er man jo så spent og vil få se bekreftelsen så fort som mulig!

 

Så gøy vi har termin nesten samtidig da! Bor du i Oslo? Jeg er 32 og bor i Oslo.

 

Masse lykke til til dere også! :o) Krysser fingre og tær!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg var hos Gyn på tirsdag og spurte om det samme som du.. For også jeg har drukket ved et par anledninger før jeg fant ut at jeg var gravid. Hun sier det har så å si ingenting å si så tidlig, hun sier det er mye forskjellige meninger om dette, men i følge hennes lange erfaringer har hun ikke sett at dette har gitt noen skade.. Jeg også er jo såklart i tvil, men jeg kan ikke plage meg selv med de tankene.. Det bør ikke du heller!!

 

Ser du bor i oslo, det gjør jeg også... 29 år her, snart det magiske 30:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei aggin78!

 

Tusen takk for tilbakemelding og støtte! Jeg skal snakke med legen jeg også, og så må jeg bare endre fokus!

 

Gratulerer med spire!! :o) Når har du termin? Tok du ultralyd hos gyn?

 

Ønsker deg masse lykke til videre!

ps det er ikke så ille å bli 30, verre når man runder de og blir 31osv! ;o) Men jeg tror nok du kommer til å ha vikitgere ting å tenke på! hi hi!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...