Pappa Morten© Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Verdt et forsøk http://skjoldenrafting.no/downloads/Forbrukermakt.pdf
prekæs Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Jeg synes ikke bensin er dyrt, jeg. Sett i forhold til lønnsutviklingen ellers. For 25 år siden kostet bensinen 5 kr pr liter. Og sett i forhold til lønningene har i hvertfall jeg tredoblet lønna mi pr time. Over det og, faktisk. I samme periode. Dvs bensinen skulle egentlig kostet mer.
innMariSterk Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Du må være styrtrik, prekæs. Selv holder jeg knappen min på hi....... For oss som bor i byer stiller situasjonen sin seg annerledes enn ute i distriktene hvor de er helt avhengig av å bruke bil - de må til og med bruke bil for å komme til bussen, og bussen går en gang hvert skuddår..............
prekæs Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Neida. Ikke styrtrik. Og bruker mye bil, dessverre. Satt bare ting i sammenheng her.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 det er nok og bruke penger på, og bedre ting og støtte en folks bensinbruk. jeg bruker også bil vær dag, fordi jeg må. men jeg ser ikke at det er en go argumentasjon for og senke prisene.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Nei. Vi har råd til å betale 100 kr mer i året i bensin.
Anerikke Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 Jeg er hjemme med jenta mi til bhgstart i august. Så vi lever på mannens lønn og kontantstøtte. Vi har IKKE god råd, og har aldri hatt det. Men å sitte trygt og godt, i et av verdens rikeste land, å klage over at bensinprisene stiger litt (ikke i nærheten så mye som lønningene!) blir bare for dumt! Folk kjører jo bare mer og mer, så råd har vi. Bare fint om det fører til at vi kjører mindre. Og ja, jeg bor på et av de stedene der bussen går hvert skuddår. Og her er ikke noe annen kollektivtransport.
supergyda Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 Veldig særlig. Har man ikke råd til bensin, så får man kjøre mindre.
supergyda Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Ikke et godt argument. Det er mye dyrere å bo i byen enn å landet, så de som bor på landet og må kjøre mye får subsidiert bensinprisen med lavere boligpriser. Så det går opp i opp.
Gjest Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Hvis prisøkningen på bensin utgjør 100 kr i året er jeg mest imponert over hvor lite dere kjører bil. Jeg fylte full tank i dag og det kostet meg ca 1000 kr.... så for min del utgjør det minim 100 kr pr tank..... 1 tank pr uke utgjør 5200 kr i året.... ikke veldig mye penger egentlig, men jeg kunne gjerne brukt de på noe heeeeelt annet:)
prekæs Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 Joa. Det er klart. Men en tank på 1000 kr? Du må ha stor bil du da? Siden min lille bil, som nesten går på luft koster halvparten å fylle. Og mannens (som er stor, eh... bilen altså:)kommer på ca 800 for full tank. Du trenger en mindre bil.....eller sykkel:)
AnnePanne<3 Skrevet 24. mai 2008 #12 Skrevet 24. mai 2008 For vår bil koster det også 1000kr med fulltank.. Jeg har hørt Kristin Halvorsen sier det utgjør bare 100kr i året. Men det skjønner jeg ikke. Bensinen kosta 9 kr literen, så snudde jeg meg, og da var det 14. Og ikke minst.. Fy søren så sur jeg hadde blitt hvis jeg hadde diesel bil. 100 kr i året my ass. HAHA. For å ikke snakke om renta.. grrr.. nei, det er mannen i gata som merker det. Det har gått utrolig fort opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå