Dunder Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Sikker vært en zillion innlegg om dette, men klarer ikke å finne de igjen.. Hvordan få mini til å drikke vann? De sa nemlig på HS at jeg måtte begynne gi henne vann mellom måltidene, men hun vil jo ikke ha det..
anok85 Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Har du prøvd å gi henne vannet med skje? Er lettere å få det i dem da, i motsetning til flaske, for da må de jo drikke av fri vilje på en måte.. Jeg gir jenta mi noen skjeer med vann etter hun har fått grøt.
mamma'n til knerten Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Knerten min liker fremdeles ikke vann. Begynte da ho var 3 mnd og nå er ho 6. Svelger kanskje litt men mye kommer ut igjen.
samuraibeibi Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Vi sleit også med dette. Noe som fungerte var å blande i eplesaft (jeg lagde ved å rive eple, blande i varmt vann - sile gjennom kaffefilter) så blanda jeg litt av dette i vannet for å få litt smak. Resten kan du fryse ned i isterningsposer. Etterhvert slutta jeg med blandingen og det var bare vann igjen. Noe som også fungerte var å gi fra vannflaske med sånn drikketut (Olden, Imsdal osv har disse). Jeg tror det var litt morsomt å holde på med.
atsjo Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Gutten min likte heller ikke vann men begynte å gi han det til grøtmåltidet og da gikk det ned på høykant:)
BlåklokkaVest Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Mine gutter har også vært problematiske på dette området. Jeg begynte å ha i litt eplejuice (ikke nektar, den er det så mye sukker i). Tror jeg hadde 10 ml juice og 100 ml vann i begynnelsen, og så reduserte jeg juicen etterhvert. Det førte ikke bare til at de fikk i seg mer vann, men det løste forstoppelseproblemet også! Når vi senere begynte med bare vann var forstoppelsen tilbake, så vi begynte å gi med juice i av og til for å løse magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå