ElleMelleMini Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Jeg syns de terminkalkulatorene sier forskjellig jeg... Og er ALLTID EL 14 dager før IKM? Aldri lenger? Så lenge det ikke kommer noen blødninger, er vel alt positivt?? Med det mener jeg at jeg er gravid altså ;o)
Gjest yrild Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Hei :-) El er ikke alltid 14 dager før IKM... Bortsett fra det er det vanskelig å svare deg iom at du ikke skrev når du hadde 1dag siste mens... Uansett GRATULERER med spire :-) Klem
en av hver Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Jo, eggløsning er alltid 14 dager før mens, men det kan gå lengre fra mens til neste eggløsning, så de som har lange sykluser, så er det fra mens til eggløsning som varierer, altså den perioden man ikke er gravid, men som regnes med her i Norge som uke en og to. Litt knotete forklart kanskje..
Synnis Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Det er ikke riktig at eggløsning alltid er 14. dager før neste mens. Det kan variere, det vanligste er 14-16 dager før neste mens. Men det kan variere enda mer også. Det har faktisk hendt at kvinner har blitt gravide rett etter en menstruasjon også! Men det mange tror, som de tar feil av, er at man skal teller antall dager til eggløsning fra første dag i siste mens. Det skal man altså ikke, man skal regne antall dager ca 14-16, som nevnt over, bakover fra første dag i neste forventet mens. Dette ble litt rotete... ) Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå