Gå til innhold

Jeg er veldig heldig:=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en snill baby på 5mnd...det jeg lurer på er om det er helt i orden om hun ligger alene lenge.Nå har hun ligget først på babygummen ein time.Så en 1t foran tv.Det er greit at hun er så snill og ligger og koser seg alene men syns liksom ltt synd på henne selv om gir henne full oppmerksomhet hele dagen sånn ellers+hun koser jeg jo men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babygym- ja.

TV - nei

Skrevet

TV - nei??? Hva da? De skjønner jo ingenting.. Jenta mi ligger mye foran tv på gulve, men ikke alltid hun ser på, men hun liker fargene å at det beveger seg..

Skrevet

Synes ikke det er greit å la en unge ligge i en time foran tv-en. Greit å se på fargene, men det er likevel passifiserende og ikke utviklende. Bedre å leke med leker på gulvet synes jeg.. Tv-en oppfordrer ikke til bevegelse, når hun kaster lekene av gård, så må hun bevege seg for å få tak i dem igjen, og det er hennes egne bevegelser som fører til at lekene beveger seg. Dette skaper mestringsfølelse... Tv-en er statisk uansett hva hun gjør, så der er det ikke noe samsvar med bevegelser og respons...

Skrevet

JA min Elsker tv....han ser somregel barne tv men ellers også...liker fargene ja.Han snakker til det også hehe:=)

Skrevet

Jeg ville kuttet tv'n og heller latt henne se på hva du gjør.

Skrevet

Heier også på å ikke oppdra henne til å se på tv fra hun er for liten til å forstå hva som foregår.... Vaner er vonde å vende!!

Skrevet

Hvorfor er det så viktig at dem skal forstå?Hun liker fargene+ hun elsker det:=) Ja det blir som en slags barnevakt pga jeg har andre barn som jeg må ta meg av ifra 5 tl halv 7-7.

Skrevet

Det er ikke viktig at de skal forstå. Det er ikke poenget mitt i hvert fall. Synes at det er en passiv underholdning uansett alder, og at det svekker kreativiteten. Det er bare det at det er vanskeligere å venne de av med noe som er så indoktrinert fra babystadiet. Tv er avslapning liksom.. Kommer sikkert til å gjøre det selv også når jeg har flere barn å ta meg av, men foreløpig velger jeg å ta det standpunktet, så får tiden vise om jeg må svelge kameler og bite i meg dette også (som så mye annet jeg var helt sikker på før:) Men er ganske standhaftig på dette foreløpig altså. Det er mulig for babyer å være helt oppslukt av andre ting enn tv-en også....

Skrevet

Helt ærlig så er jeg kjempe glad for at hun liker tv pga di andre barna vil ikke se barnetv en gang...dem kunne ikke brydd seg mindre...Springer bare etter meg og maser og roter hehe...

Men jeg er helt enig i at barn ikke bør bli helt avhening av tven...

hi

Skrevet

Hvor mange har du?? Skjønner at det kan bli litt overveldende med en hel haug (les:3) Men kanskje du kan prøve å se om hun liker å leke uten tv-en på også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...