Gjest Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Kva er dette? Kven må ta det? Kvifor tek ein det? Hadde ikkje haurt om det før no nettopp, då eg les noken trådar om det..
modnas Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Glukosebelastningtest er test for å sjekke blodsukker påvirkning... Altså, en test de tar for å finne ut om du har diabetes. Under svangerskapet kan det være fare for svangerskapsdiabetes, derfor må noen av oss testes underveis... Det er oss som er overvektig, har pcos eller de som har voldsom vektøkning under svangerskapet som testes. Har tatt en dette svangerskapet, men legen mener pcosere skal ta det 3 ganger.... Og det er no dritt! Drikke sukkervann på tom mage er ikke noe som frister ;(
mamma til 2... Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 jeg skal ta det pga at det er mye diabetes i familien, så det trenger ikke være pga overvekt, stor vektoppgang etc... jeg har ikke gått opp mer enn 3 kg og var absolutt ikke overvektig før jeg ble gravid.. de gjør det for å være på den sikre siden...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 I Sverige er det endel av oppfølgingen til alle de gravide:)
ambumamma Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Man må komme inn fastende. De tar en blodprøve i fingeren og sjekker blodsukkeret. Så må du drikke 3 dl sukkervann. Vente i to timer, for så å måle blodsukkeret på nytt. Men legen din sier fra hvis dette er noe som bør sjekkes på deg
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Då lærte eg noke nytt no og;) Takk for svar:) Er dette noko jordmor kan få satt i gang og? (har ikkje vore til lege i svangerskapet endå). Og når i svangerskapet er det vaneleg å måtte ta ein slik test?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå