Gå til innhold

NAV vedtak om unntak arbeidsgivansvar for sykepenger ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hej!

Kan någon hjælpa mig? Vart sykemeldt snart to månader (om en uke) fick i dag brev fra NAV om dette undantaket før arbeidsgivare. Står i dette ær något arbeidsgivaren kan søke vis tillrettelegging el omplassering til annet arbeide i virksamheten ær møjligt.

Mitt sporsmål ær:

Jag har bekkenløsning som faktiskt blivit bedre tenkte på å prøve mig på aktiv sykemeldning typ tre fyra timmar två gånger i veckan. Går ikke det nå el hvordan funker dette ?Tappet litt gnisten i dag nær dette brevet kom idag .Har ikke hørt noe fra arbeidsgivaren om dette.

Tack før hjælp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, neida ikke mist motet av den grunn! Dette er en stor fordel for arbeidsgiver, og fungerer jo som en økonomisk lettelse for arbeidsgivere med ansatt som er mye syk. Dette er ingenting å miste motet av, dette betyr bare at NAV betaler de første 16 dagene i steden for arbeidsgiveren din.

Stå på! Ikke press deg til å jobbe hvis du er dårlig, for det er ingen som gir deg medalje av den grunn!

God bedring og lykke til!

Skrevet

Ok ! Førstår litt bedre nå... Har haft en dårlig dag så vi får se hur det blir med jobb. Det ær længe till tremin i september. Men min og babyns helse ær viktigast. Vill heler ikke vare till belastning før arbetsgivarn min. Føler på den!

Tusen tack før svar!

Skrevet

Neida, fortvil ikke - det er bare det at NAV betaler fra første dag, siden du er gravid. Kom nye regler 1. juni 2006 om at når en person er gravid kan arb.giver søke om å få støtte fra første dag, og dermed slippe å betale for de første 16 dagene, slik han normalt måtte gjøre.

God bedring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...