mollymams Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 En kollega av meg sa at man ikke nødvendigvis trengte å få sykepenger når man ble sykemeldt under svangerskap, men få svangerskapspenger. Noen som kjenner til dette?
lillemirakel!! Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Du får svangerskapspenger hvis arbeidet ditt kan være skadelg for fosteret, f.eks arbeid med løsemidler, utsatte jobber med ungdom/fengsel eller arbeid som innebærer hardt fysisk arbeid...dvs at du ikke er syk og at arb.giver ikke kan omplassere deg til et mer passende arbeid. Håper det hjalp!
Trulte76 Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 får kun svangerskap penger når det er fare for fosteret.. Jeg blir sykmeldt ut svangerskapet jeg også..men det er pga meg og ingen fare for fosteret
mollymams Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2008 Takk for svar Her er det tidlig i svangerskapet enda, men har kraftige kynnere og en veldig stressende hverdag på jobb. Bortimot umulig å ta det med ro når kynnere kommer... Er i uke 16, så tenkte å forhøre meg om andre muligheter enn sykepenger. Dette er det fjerde barnet mitt, sist svangerskap starta kynnerne i ca. 5-6 mnd. Fikk da høyt bloddtrykk å var skikkelig stressa, denne gangen starter det altså tidligere.. Håper å unngå stadig sykehusbesøk, målinger, søvnløse netter.
Miss Dynamite Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 jeg var sykemeldt i begynnelsen, men gikk over til svangerskaps penger fordi jobben ikke kunne tilrettelegge noe til meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå