Gå til innhold

Underlivet - byller... unnskyld jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dessverre hatt en del byller i underlivet. Jeg har på en måte oversett dette til nå, men nå har jeg fått noen sinnsykt svære nærmere baken. De er kjempe vonde og jeg får ikke klemt noe ut av de som tidligere.... Kjenner de når jeg sitter, går og noen ganger får jeg en slik illende smerte - akkrurat som om trusekanten gnager seg inn i de. Burde jeg gå til fast legen eller direkte til en gynekolog? Føler meg skikkelig ekkel altså, det hemmer meg seksuelt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen iallefall. Du kan ikke leve sånn!

Skrevet

Jeg har noe som heter Hidrosadenitt. Det er slike byller som du beskriver. Det finnes hjelp. Be legen din henvise deg til hudlege:)

Alternative medisiner du kan få hos hudlegen er: Neotigason, Tetracycliner(ikke så veldig affektive), og Roaccutan. Minuset er at du bør være ferdig å få barn, spesielt med bruk av Neotigason(2 års karantenetid mot å bli gravid etter endt kur), og ved Roaccutan må du ikke bli gravid under kuren og ikke før det har gått noen måneder etterpå. Dette pga fare for store misdannelser hos foster.

Og samtidig kan du be legen om å få en kur med Diclocil, som akutthjelp hvis det er ekstra hissig akkurat nå:)

Jeg går for tiden på Neotigason, jeg er ferdig med å få barn:) Det er bedre så lenge jeg bruker medisinen:)

Og jeg må si at det ikke bare er vondt fysisk å ha slike plager, men psyken blir hardt påvirket av det.... Jeg vet alt om dette, ja.

Skrevet

kan jo være kjønsvorter.. les om det på lomelegn.no

Kan behandles..

Skrevet

Det kan også være herpes. En venninne av meg fikk det, og fikk de samme symptomene som HI. Jeg håper likevel at det er noe annet enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...