Gå til innhold

Når begynner ungene å sitte fremovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns at gutten på 18mnd. sitter veldig trangt med bena nå, men jeg har ikke lyst til å snu han helt enda. Hva er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De anbefaler vel 4 år ca.

Skrevet

Det anbefalte er vel tidligst 4 års alder. Snuppa her er 2,5år og sitter fremdeles bakovervendt.

Skrevet

Men sitter ikke de veldig med bøyde ben da? Eller gjør ikke det noe?

Skrevet

min er 2.5 snart og sitter bakovervendt. Sitter med litt bøyde ben han er ca 91 cm uten sko, men det gjør ingenting:) Sitter med bøyde ben vi å;)

Skrevet

He he, vi gjør jo det:) Da kan han sitte sånn litt til da, godt å vite.

Skrevet

Min blir 4 i oktober og sitter fremdeles bakovervendt. Selvfølgelig er beina litt bøyde, men som Surrehaude med to tette sier, det gjør de jo når du snur de også..

Jeg jobber på ambulanse, og tro meg: han kommer til å sitte bakover lenge ennå!

Skrevet

Vi snudde eldstemann da han var 2,5 år. Tenker å gjøre det samme med minstemann. Da er de mye stødigere og sterkere i rygg og nakke.

Minsten på 16 mnd sitter altså bakovervent, og han har god plass selv om han er 87 cm lang.

Skrevet

Min gutt blir fire etter sommeren og han sitter fremdeles helt fint bakovervendt. Jeg beholder ham sånn så lenge det overhodet er mulig.

Skrevet

De anbefaler jo til 4 år. Vi snudde eldste da han vare 2,5 år, for da fikk vi han nesten ikke inn i bilen. Var et styr uten like med å få presset han inn, og ungen skreik.

Skrevet

Som nevnt fler eganger her de anbef. 4 år. Men allt er jo hva som passer. Dattern vår er 4 år . Da hun var 2 år så fikk hun ett fremovervendt sete i "familiebilen" for på lengre turer ble hun bilsyk i bakovervendt sete. Men brukte bakeovervendt sete hver dag ellers frem til hun var 4 år . Nå har hun fremovervendt i begge bilene - og har ett "stor jente" sete som brukes med bilbelte i familie bilen . Hun er 110 cm og 19 kg.

Skrevet

og om ikke, så kan man snu de når de passerer 9 kg. vi snudde mini da han var 9 kg.

Skrevet

Vi snudde begge barna våre da de var rett over 2 år. Da begynte de å vrenge av seg selene selv så da var det best å få de rette veien så vi kunne følge med.

Skrevet

I den forbindelse har jeg et tips: man får kjøpt sånne "spenner" som holder selene sammen foran barnets bryst, så slipper man det problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...