En til! Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Legen sa at vi i blant kunne gi en paracet (til baby 5 mnd) dersom han klør ekstremt mye i tennene, selv om han ikke har feber. Ville dere gjort det? Nå klør han så mye at han er helt fortvilet. Dentinox hjelper ikke.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Jeg ga min paracet en natt for hver av tennene han fikk nede i midten uten at han hadde feber. Han var så urolig at han ikke fikk sove så vi så ikke noen annen utvei. Dersom det tydelig plager dem ser jeg ikke noe galt i å gi paracet. Det er jo ikke ofte han får det vil jeg tro. Vår gutt har nå 4 tenner oppe og de merket vi ingen plager med, var kun de 2 nede i midten som plaget han så kan jo være sånn med din også
øynesomtinntallerkner Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Jeg gir det ja, det tar jo vi også hvis vi har plagsomt vondt noe sted:)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Jepp. Gutten vår har sliti med tenna siden han var 2 mnd, er nå 8 mnd å det buler og er hoven OVERALT i gommene hans.. Han har da kvelder hvor han hyler av smerte, å da må vi ty til paracet.
Legekjærringa Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 det er helt greit å gi det ja, og jeg har gitt det. Kan virke mot smertene selv om det ikke er betennelsesdempende. Man skal ikke overdrive bruken da, og kanskje prioritere ved leggetid hvis det er værst da. Paracet er jo smertestillende, (med også sekundær febernedsettende virkning - men trenger ikke å ha det)
tina_mor Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Snuppa vår er 10måneder og klør og klør. Har ikveld gitt henne 250mg paracet. Hun var snørrete og hadde feber. Vært sutrete i flere dager,men de søte små riskornene kommer vel snart frem....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå