Trulte76 Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Jeg hadde høyt for 2 uker siden, så ville hun jeg skulle komme tilbake å måle. Sist var den vel akkurat på grensa på det grønne feltet, men nå var den 2-4 cm over det grønne feltet. Jeg er 26 uker og hun målte 28-30cm. Målte to ganger så er hun litt usikker hva som stemte. Men mente likevel det var høyt. Så hun sender meg på UL Flere som har over det grønne feltet? eller har vært det i tidligere svnagerskap og hvor store var de da de ble født? (oppdaget ogs sukker i urinen så skal ta glukosebelastning, hadde svangerskapdiabetes i mine to første også, men ikke så høye SF_mål)
Sjokoladekaka Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Eg har vore over det grøne feltet med begge mine. Der var berre mykje fostervatn, ungane hadde det bra:)
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har hatt ganske stort SF mål begge gangene jeg. De mente barnet var stort sist, denne gangen har de skjønt at jeg bare er sånn:p. Og jeg har ligget på streken en stund for så å få et kjempehopp rundt uke 32-34 som har vart til magen har sunket.
Trulte76 Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2008 satse på det er slik med meg også kankje han er litt større enn sine søstre..de lå litt under grensa, men likevel et stykke over gjennomsnitt streken,. og de var 3360 og 3790. Men jeg har aldri ligget på det hvote noen gang da..så kanskje det kommer en litt større gutt.. Bare han ikke blir noe sørre en litt over 4 kg så skal ikke jeg klage hehe
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Mitt symfysemål var normalt, men jeg fikk en 5kilos baby. Tror det målet er ganske usikre saker. Ultralyd viser mer. Lykke til!
Mamma til snart 4 Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Jeg hadde skyhøye SF mål, men la meg fint 2 uker før fødsel for da kjente JM mer ungen istede for mye vann som også kan spille en liten rolle:) fikk ei jente på 3166gr,51lang og 34 rundt hodet.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Jeg fikk mage med en gang og jordmoren min mente at jeg skulle ha tvillinger ,men det var bare 1 .hehe.Men jeg hadde masse fostervann.. Will var 3570 gr ,51 cm og 37 rundt hode.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Jeg var og over det grønne feltet når jeg gikk gravid med Jonas. men det kan forklares med at jeg er stor selv, og da blir det noe feil mål som jordmor sa. Men tok glukosebelastningstest som viste under 5 før sukkervann og 7,8 etter 2 timer. Noe høyt men ikke faretruende fikk jeg vite. Ingen sv.diabetes. Fikk høyt bt på slutten og det ble fulgt tett opp. Men fødte heldigvis 9 dager før termin, en stor gutt på 4398 og 54 cm lang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå