Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på tråden om First Price varer.

Dere som ikke handler billigmerker, men mener at jo bedre kjent og dyrt et merke er, desto bedre er kvaliteten. Tror dere det er slik på ramme alvor?

Det er virkelig ikke rart at folk kan selge hva som helst, bare det er dyrt nok, fordi folk er så blinde at de automatisk tror dyrt er bra.

Er ikke det en smule hjernevasket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan virkelig lure...for de fleste billigproduker er laga på samme samlebånd som kjente merkevarer.

Å tro noe annet er naivt...men enkelte vil lures tydeligvis...

Skrevet

Hvis en sammenligner evt billig kjøttdeig og evt dyr kjøttdeig har kvaliteten stor forskjell mener nå jeg.

Dette mener jeg også innenfor visse kjøttprodukter og pålegg.

Når det gjelder billig leker til barn er da kvalitetforskjellen veldig stor.

Men klart alt faller til syvende og sist på *smaken er som baken*

Ang kjøttdeig har jeg faktisk testet ut et billigprodukt og jeg brakk meg. Mulig jeg er kresen KaMa, men kjøper visse billigmerker innenfor andre ting=)

Skrevet

Nå er vel kjøttdeig som menneskeføde ganske åpent for diskusjon i utgangspunktet.

Men poenget mitt er heller mentaliteten. Går man rundt og tror at alt er kvalitetssikret utelukkende pga pris, så mener jeg bestemt man er en hjernevasket sau som ikke helt er i stand til å gjøre seg egne vurderinger. Og det er nå en gang bare trist.

Blir litt som min ultraharry onkel, som gjerne kjøper et maleri utfra pris fremfor kvalitet. Det må jo være veldig bra siden det er grisdyrt. Jadda..

Skrevet

Det hender jo at dyre ting faktisk har bedre kvalitet enn billige, men ikke alltid. Noen ganger har de jo bare bygget merkevarenavnet og da behøver ikke produktet å være noe bedre.

Skrevet

Hehe, jeg vet om en frisør som begynte å ta 3000 kr timen for brudefrisering. Hun fikk plutselig så mye å gjøre... ;-)

Skrevet

Et godt eksempel.. Og slett ikke unikt.

Selvsagt er det mange tilfeller hvor man betaler for kvalitet, men skremmende ofte er det ikke slik. Stort sett er man tjent med å tenke selv.

Skrevet

i testene til tv2 hjelper deg er det jo billig merkene som har komt best ut, kjøttdeigen fra norfjord og grillpølsene fra coop var best i test;) så da er det jo bare noe stort tull at best er det som er dyrest;)

Skrevet

Hehe...maleri etter pris, ja det høres gjennomtenkt ut? hehe..

Det er jo en mellom ting, men skjønner hva du skriver da en i min x familie var slik. En sofa, var ikke sofa før prisen oversteg 25 000, samme var det med alt annet og veldig slitsomt da jeg selv tyr til plastikkasjetter til ungene fra ikea, i steden for dyre glassasjetter=)

Men alt kommer vel ann på smak og behag...hehe, som da kjelesett til 25 000 fordi man får da ekstremt sunn mat osv.....blablabla....

Klart visse ting er bedre med kvalitet, men som du sier, noen tar helt av=)

Skrevet

jeg kjøper det jeg synes smaker best uavhengig av pris. noen ganger er det billigste alternativ og andre ganger ikke. men jeg synes at det er en sammenheng mellom pris og hvor mye varen er utspedd med vann og stivelse. f.eks billige fiskekaker som jeg har sjekket inneholder mindre fisk enn varianter som koster mere, men desto mere mel eller potetmel.

og ettersom jeg kjøper mest mulig rene varer, er det sjeldent at det blir de billigste.

og first price har jeg desverre ingen gode erfaringer med. men pengboka ville sikkert hatt godt av de varene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...