hAndy Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 På morrakvisten renner det over av tiss og mini våkner og føler ubehag. Han tisser helt sinnsykt på natta, mye mer enn dag tid. Jeg prøver å regulere inntaket av veske, mens synes han tisser masse allikevel! Han er 2 år og har bestandig vært glad i drisse. Maser ofte etter drikke på kvelds tid, men jeg gir han 1/3 kopp melk til kvelds og litt vann på tutekoppen som han med seg i senga. bruker ikke smukk, teppe , bamse eller klut. Litt trøblete ved leggetid ,derfor får han med seg en liten kopp med vann. Nevnte "problemet" med sykt mye tiss i bleien på natta til barnehage tanta: huff, ja det kan være en indikasjon på diabetes, svarte hun- typisk!! nå tenker jeg bare på det, og vet ikke mine arme råd. blir vel en tur til legen vist jeg ikke får tilbakemelding om at dette er helt normal og gutter tisser generelt mye... Eller hva tror dere??
ALIICE Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Vi har hatt det samme problemet selv. Måtte begynne med libero str 7, ikke up&go. De er store og har ekstra god sugeevne! Lykke til!
Zitro Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Her kom du meg i forkjøpet... Skulle poste et slik innlegg i kveld jeg også tenkte jeg... :-) Vi bruker Libero Up & Go, str 7 om natta, og den holder ikke tett lenger... Han er 2,5 år og tisser sinnsyke mengder om natta, selv om han bare få litt og drikke til kveldsmaten.
hAndy Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2008 Vi bruker libero nr 6 og 7 . funker ikke i det hele tatt!! huff:(
Sjokoholikern Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Vi bytta fra libero til pampers, og de holdt tett. Byttet tilbake til libero igjen nå etter en mnd, og da rant det over igjen.... Jeg tror det er vanlig at gutter tisser mye om nettene....
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Høres sikkert rart ut, men melk kan være synderen. Sønnen min kan ikke drikke en dråpe med melk til kvelds, da tisser han seg ut. Men han kan derimot drikke en kopp med vann uten å tisse seg ut + at han har en flaske med vann i senga om natten. Dette har jeg sjekket ut flere ganger og det ER melk som er synderen her. Ellers er jo mange barn så travle når de er våkne at de glemmer å tisse, derfor hadde det kanskje vært en ide å bruke en halvtime hver kveld hvor dere roer ned og leser en bok. Kanskje han da vil tisse fra seg det verste.
Myra Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Er dere begynt med potte/do trening? Vi er begynt med det og han tisser på do hver kveld og får tømt blæra. Det har hjulpet noe. Vår gutt blir veldig våt hvis han blir liggende litt i senga om morgenen, spesielt i helgene. Da tømmer han blæra med morgenurin i bleia og da flyter det over. På hverdagene står vi tidligere opp og tisser da alt i do. Kan være et tegn på at han er klar for dotrening. Kan hende han allerede har mye i blære før leggetid.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 vet du..jenta mi på 2 år og 1 mnd tisser så mye at bleia er full allerede ved 11-12 tiden på kvelden! jeg er nødt å skifte på henne, gjør dette mens hun soveri senga rett før jeg legger meg. da er hun ikke så våt om morgenen. hvis jeg ikke skifter denne bleia så er hun veldig urolig på natten og våkner selv mellom kl 2-4 og roper bleie bleie bleie å gir seg ikke! skifter gladelig på henne hvis det gjør at hun føler det bedre å sover bedre!
hAndy Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2008 Vi bytter også bleie når vi legger oss.. hjelper ikke stort. Mini drikker lite melk på kvelden, men er verdt å kutte ut å se om det blir bedre. Klart det er ubehagelig å ligg med våte bleie, pysj å madrass på natten. nesten hver natt må vi opp å bytte. dessuten våkner vi hele tiden bare for å sjekke:( Ja, ja neste steg blir ihvertfall å prøve pampers, kanskje det er løsningen:( Han fyller 2 i begynnelsen av juni og har introdusert toalettet for han, dog ikke vist noen interesse enda:( skal pusje litt i sommer tenker jeg. Takk for mange og kloke svar.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #12 Skrevet 22. mai 2008 Samme her med 2 åringen vår. Opplever dette med både pampers og Libero.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 22. mai 2008 #14 Skrevet 22. mai 2008 Gutten vår å tisset seg ofte ut han om om morgenen.. Byttet til Pampers str 5 og nå er det en gang hver 3 mnd kanskje at han tisser seg ut. Og da er det ofte at bleia er for slakk og magen for tynn at det har på en måte rent ut av bleia og bleia er knapt full. Min tisser ikke så mye om natta nå lengre heller etter at han har begynt å tisse på do morgen og kveld.. Om kvelden får han tømt blæra. Sikkert derfor at bleia kan være tom innimellom om morgenene å.. Min drikker forresten masse vann gjennom hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 Vår tisset og over på natten, vi løste det med at vi skifter hver kveld når vi legger oss selv, eller hvis vi legger oss veldig tidlig så skifter vi en gang i løpet av natten når vi er inne å sjekker om alt går bra og brer over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå