Gå til innhold

trenger litt hjelp ang p pille slutt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når får man eggløsning når man har nettopp sluttet på p-pillene? går det an å bli gravid rett etter på, når man har den blødningen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å når slår en eventuell graviditesttest ut ?

Gjest leelu25 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Du får jo en blødning noen dager etter pilleslutt. Jeg fikk idag 2 dager etter pilleslutt. Dersom du har normal 28 dagers syklus skal du ha eggløsning 14 dager etter 1.mensdag, så da er det fullt mulig å bli gravid :)

Skrevet

Jeg ble gravid rett etter pille slutt.. Fullførte det siste brettet, fikk mensen og etter det har jeg ikke hatt den på 5 mnd :) Akkurat dette med eggløsning har jeg ikke helt skjønt meg på, for i følge min ul termin så ble jeg befruktet den uka jeg egentlig skulle ha mensen (faktisk samme dag som jeg brukte på å få den da jeg brukt pillene).. Men for å svare på spørsmålet ditt: Åjada! Det er mulig :)

Skrevet

Testen slo ut 6 dager etter befruktning, men ca 14 dager etter "egentlig" eggløsning.. Glemte å skrive det :) hihi!

Skrevet

Dette varierer nok en del. Jeg brukte Cerazette (østrogenfri p-pille), og hadde ikke mensen i det hele tatt med den. Sluttet i mai eller juni, i oktober hadde jeg mensen for første gang, og etter det har den ikke kommet tilbake... Det er jo mulig at det kan ta litt lenger tid når man har brukt en pille som har "fjernet" mensen totalt, jeg har altså ikke hatt noen pillefri uke mens jeg har brukt disse pillene.

Mora mi ble visstnok gravid med en gang hun sluttet på p-pillene sine, både med broren min og meg. Har nok skjedd en del på p-pille fronten siden den gangen, men det er nok like mye at det er forskjell på folk.

Jeg fikk forresten utsatt terminen drøyt 10 dager på UL, i forhold til mensterminen. Det er visst heller ikke uvanlig, det kan ta litt tid før el kommer ordentlig i gang, så det kan være litt "ustabil" syklus en stund, fikk jeg beskjed om. På UL-skjemaet er det en egen rubrikk å krysse av i om man har brukt p-piller det siste halve året, det er sikkert en grunn til det og.

Skrevet

"Junijente...", vet du om det er vanlig å ikke få mensen når man går på Cerazette? Har ikke tenkt på at det kan være pga det. 8 mnd siden fødsel, så jeg tenkte den kanskje kom tilbake snart. Ikke at jeg savner den forsåvidt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...