Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har plagdes endel me mini på kvelden,har gitt beskjed om at han ikke får sov mere enn 1,5 time å helst ikke etter halv to,kom å henta han i dag fem på to å da ligg han å sov... Va en voksen ute,de hadde vært på tur så de andre voksne va te pause,den ene å eneste voksne ute sa te mæ at han sov,æ spurte kor lenge han hadde sovet å det va ho litt usikker på,da æ sku vekk han va han kjæmpetrøtt,virka ikke så han hadde sovet lenge,merkelig men da æ kom så hadde han akkurat sovet i 1,5 time å skulle opp da.. Dæm sa at når de hadde vært på tur så blir ting litt forskjøvet,ok det da... Men de kunne jo ha hatt vogna med på tur å smokken å bamsen sånn at han kunne ha sovet der om dæm ble lenge... Jaja,ble pist der og da,mest for at dæm ikke visste kor lenge han hadde sovet å at æ fikk tre forskjellige svar,ei sa en time å ei anna en time,e en bhg me 2 avdelinge,å min e minst der... Så da æ kom hjæm å sku skift på han så hadde dæm ikke skifta bleie på han i dag... Han va kjæmpevåt å lukta tiss :-// Så hatt samme bleie på sæ fra halv sju i mårrest å te i tretida?? :-/ Han har up&go hjemme å vanlig i barnehagen,derfor æ vet at dæm ikke har skifta.. Ka dokker ville ha gjort å sagt te dæm,vil jo ikke kjeft heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville iallefall sagt ifra om bleia!!! Det der bør de ha litt mer kontroll på. Du kan jo også be de følge litt bedre med på hvor mye han sover, og si at du ønsker å vite nøyaktig hvor lenge når du kommer og henter han.

Skrevet

I bhg hvor jeg jobber, har vi søvelister-det funker fint. da skriver vi opp når hvert barn har sovnet og når de våkner. er ikke lett å huske alle tidspunktene i hodet! si i fra ang. bleieskift-det skal de ha bedre rutiner på. der er det INGEN unnskyldninger, spør du meg!

Skrevet

I barnehagne lillegutten vår går i har dem også en slik soveliste, hvor vi foreldre kan se når og hvor lenge barnet har sovet den dagen. Selv prøver jeg heller å tilpasse oss de rutinene han har fått i barnehagen, og gjøre det beste ut av det. Det kan ikke være lett for dem få få alle inn i egne rutiner, de blir nok litt felles etterhvert.

Og en ting, hvis alle skulle bedt dem om å ta med vogna på tur, så hadde ingen fått blitt med er jeg sikker på, alt for få ansatte til så mange barnevogner....

Bleia ville jeg tatt opp med ledelsen.

Lykke til!

Skrevet

Hei! hvis det er til noen trøst kan jeg si at jeg også har vært pisst de siste dagene. har alltid syntes duppene i bh er for seint. blir som regel lagt i halv to tiden. og han trenger en og en halv times dupp - minst, hvis ikke blir han så grinete. blir to år i august. igår kom han hjem kl 2 uten å ha duppet. sovnet kl 14.30, og fikk han ikke våken igjen før nærmere fem. prøvde kl 15.30, men hylskrek i et kvarter, og ga seg ikke før han fikk legge seg igjen..

idag hentet jeg han kl 15.00, og da hadde han visst akkurat sovnet. hadde vært på tur. sov seg gjennom hele turen hjem, og når jeg bar han til senga. prøvde å vekke han flere ganger. men fikk ikke vekt han før kl 17 idag heller.

dette har jo selvfølgelig trøblet til kveldssøvnen hans. sovnet ikke før nærmere halv ti ikveld. (la han kl 20 på oppfordring fra han selv). og vi voksne spiste middag sammen ca 16. klusser jo til alt dette..

er jo på en måte positivt at bh finner på noe flere ganger i uken (er i fam.bh sammen med 3-åringer og en til på samme alder), men skjønner ikke at det er så vanskelig å ta hensyn til duppetider for de små. de er jo avhengig av duppen sin. og ikke skjønner jeg at hun greier å holde han våken så lenge. hadde aldri gått når han er hjemme med meg. har 60% bh plass bare.

Skrevet

den b.hagen jeg jobber i så tilpasser vi aktivitetene etter søvnrutinene til de små.. at vi går på tur før de skal legge seg å kommer tilbake i tide.. da skifter vi på de å legger de.. er da ikke noe problem..

Skrevet

Ja,sånn gjor vi det der æ har jobba å,nesten alle de voksne gikk med hver sin vogn,så hadde vi en unge i vogna å to som holdte i vogna,sånn gjorde vi det hvis vi tok me de aller minste på langtur... Hvis ikke spiste vi på tur å gikk tilbake med de små sånn at de kunne sove til normal tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...