Gå til innhold

Bordplassering / deling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde egentlig tenkt å sette opp bordene som en E eller lignende, med brudeparet m/foreldre på langbordet og gjestene på rekkene ned, slik som er vanlig. Men satt å tenkte litt i går på andre måter. Noen andre som skal ha småbord istedenfor? Lettere for folk å prate sammen, siden vi blander familie og venner, og mye koseligere enn å sitte på rekke og rad. Noen som har noen kreative bordløsninger? :)

Min idè er å ha vårt bord m/foreldre midt i salen, og plassere bord à 8-12 pers rundt oss. Lettere for alle gjestene å få med seg mest mulig som skjer på vårt bord. Husker sist jeg var i bryllup, satt lengst vekke og måtte stå hver gang jeg skulle få med meg hva som skjedde med brudeparet.

Videre så blir det buffet med varm og kald mat på hver side av salen, slik at folk slipper å stå i kø og de kan bevege seg mer under middagen istedenfor å bare sitte å vente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha runde bord med plass til 8. Det er veldig hyggelig å sitte ved et slikt bord da en får pratet med flere enn bare de to ved siden av og han rett over. Noen vil da sitte med ryggen til hovedbordet, men det har ikke vært noe problem i de bryllupene jeg har vært i. Man bare snur litt på stolen.

Jeg ville nok ikke satt hovedbordet midt i rommet, da blir hovedpersonene sittende med ryggen til mange gjester. Vi kommer til å ha brudeparet med foreldre på langbord og mange runde bord. Noen vil ikke se like bra, men det får så være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...