Gjest Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Nylig flyttet det inn en familie med innvandrerbakgrunn i rekka vår, vi bor i A de bor nå i C. Nabolaget er ikke voldsomt imøtekommende og overøsende vennlig, men man hilser på sine naboer, sier i allefall hei og hallo til de nærmeste, slår av en prat om vær og vind, kanskje, med de du kjenner litt bedre. De i C ser knapt på meg når jeg prøver å hilse (det gjelder vist mannen min også), ser nesten sure ut. Jaja, tenkte jeg, de får vel skure avgårde de, jeg hilser nå i allefall. A, B og C deler også tørkegård der vi har våre private bossdunker og felles kildesortering. De i C har jo mange unger og bosset blir fort fullt. Hvor gjør de av det da? Jo de stapper det oppi mitt!! (Det er det som er irritasjonsmomentet!!!) Jeg klarer fint å fylle mitt eget boss, tusen takk, med en familie på 4 der den minste er på bleier. (jeg vet det ikke er B som hiver bosset for hennes blir heller ikke så fort full) Hva gjøre jeg. Banker på døra og ber dem skaffe seg en større dunk og la mitt være i fred? (Vet jo ikke om de snakker norsk, en gang, siden de aldri hilser...hehe).
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Jeg hadde sagt ifra hvis det stadig gjentar seg. Jeg har bleiebarn selv og trenger ikke hjelp til å fylle min søppeldunk! Det klarer jeg helt fint alene. Og hvor skal jeg gjøre av mitt søppel når naboen fyller min søppelbøtte?
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Kjetting og henglås på søpla!! Men husk å ta av kvelden før søppeltømming!! Vet andre har gjort det samme... Det markerer kraftig at dere ikke finner dere i at andre tar seg friheter med deres søppeldunk. ;-)
mamman til to gutter Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Kanskje de tror det er greit ettersom de står der sammen? Jeg ville sagt fra på en hyggelig måte neste gang jeg traff dem at selvom søplekassene står ved siden av hverandre, så har dere hver deres og at du har problemer med å få plass når andre legger i din. Tror ikke du løser noen ting ved å kjefte, hvertfall. Og ofte så er det sånn at hvis ikke foreldrene kan norsk, så kan som regel barna det, hvertfall hvis de er i skolealder.
Sivalur Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Skjønner godt at du blir irritert, det hadde jeg også blitt! Men man kommer lenger med sukker enn med eddik.. så jeg ville ikke begynt med å kjefte på dem hvertfall. Kanskje de ikke vet bedre, kanskje de tror at alle deler på alle dunkene? Ville tatt en prat med dem og forklart dere har hver deres, og hvis de har problemer med at det blir fort fyllt opp, så kan de sortere ut glass og papir og hive det i egne containere. Så lærer du dem litt om miljøbevissthet med det samme.. Lykke til! Funker det ikke må det jo kjetting og hengelås til..
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Sukker og edikk, ja, hadde ikke tenkt å høvle over dem, hehe, selv om jeg ser i HI at det kanskje er formulert slik. Dunkene er markert med hver sin enorme A, B eller C så jeg antar at de vet det, men jeg kan jo banke på og hvis det ikke funker så blir det vel kjetting.
Nusseline♀♀♂ Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Vi bor i tomannsbolig og delte tidligere dunker med naboen, men fant ut at de hadde MYE mer søppel enn oss enda de har 1 barn mindre. Så vi sa ifra på en hyggelig måte at vi ønsket separate dunker igjen slik vi hadde det tidligere. Har heldigvis ikke det problemet med at de har søpla si i våre dunker nå selvom de fyller opp. Det der er jo irriterende. Du får prøve å si til dem på en hyggelig måte først og se om det hjelper.
Gjest irismor Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Kjetting og hengelås, du kommer aldri til å bli kvitt problemet ellers. Desverre.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Jeg synes å lese at HI synes det er trist de ikke vil hilse en gang. Tror ikke det hjelper med svære hengelåser for den delen. Det må jo kunne gå an å snakke sammen....
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 Jeg hadde tatt posen og lagt tilbake i deres spann, var det fullt hadde det bare fått tyte over da. Deres problem det, ikke skyv det over på dere. Hadde det ikke hjelpt etter gjentatte ganger hadde jeg gitt beskjed ved å snakke med de eller en lapp alt etter om de kan norsk eller ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå