msds Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Da jeg gikk ut i permisjon i 2007 hadde jeg 5 uker ferie tilgode nå skal jeg begynne å jobbe i august....har jeg da egentlig 10 uker ferie tilgode? Håper noen vet....for det jeg finner av info på nett skjønner jeg ikke en dritt av :-S
TinaP Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Du har rett på 5 uker ferie for hvert år. 5 fra i fjor og 5 i år.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Man kan søke om å overføre 2 uker til neste år, men det måtte du har gjort før årsskiftet.. Så jeg tror nok dessverre de 5 ukene er tapt:-( Er sånn jeg har forstått det iallefall, får håpe for din del at jeg tar feil )
Knøttefrøken Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 har jørt at man max kan overføre 10 dager jeg.....
SaftSuse *Overtid* Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 leste inne på lovdata nå, 12 virkedager kunne man overføre (der møttes vi på halvveien Knøttefrøken )) Men kravet måtte fremsettes innnen ferieårets utløp.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Overføring av ferie Man kan avtale overføring av inntil to ukers ferie til påfølgende ferieår. Det kan også inngås skriftlig avtale om avvikling av forskuddsferie. Dersom sykdom hindrer en i å avvikle ferien innen ferieårets utløp, kan arbeidstaker kreve å få overført inntil 12 virkedager ferie til neste år. Et slikt krav må framsettes før årets utløp. Slik overføring kan komme i tillegg til eventuell avtalt overføring, dvs. tilsammen 24 virkedager. Ferie som ikke er avviklet og ikke er overført til neste ferieår, bortfaller. Kopierte dette fra arbeidstilsynet sine sier, sier det samme da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå