Gå til innhold

Sitter deres barn med leker i bilstolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 14 måneder får ikke lov å ha leker i bilsetet sitt når vi kjører. Dette fordi den minste lille lekesaken veier skremmende mange kilo hvis det smeller. Og det kan skade barnet mye hvis den treffer bryst etc.

Nå måtte jeg snu sete hans så han sitter med kjøreretningen. Dette er noe jeg ikke er glad for i det hele tatt.

Er det noen som har tips til meg? Vil ha han bakovervent. Er det bedre å ha han i forsetet? Kople ut airbag.

Han har aldri likt å kjøre bil for jeg snudde setet hans. Har byttet sete også....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt har en leke som ALLTID må være i bilen, stort sett overalt må den være med egentlig! Er en leke som passer til barn fra 3mnd + da, og han er 5 mnd så.. Hvertfall er det en ring i "enden" så vi hekter den fast i selen hans:)

Skrevet

Han får en leke i hånda når vi starter bilturen. Men innen det har gått 5 minutter ligger den på gulvet :-)

Skrevet

Ja, men av samme grunn som deg er jeg skeptisk til at han skal få det... Men det havner som regel i gulvet ganske raskt da...

Skrevet

Det finns leker man kan feste til bilsetet og de bør ikke løsne i en kollisjon.

Skrevet

Hvis du fremdeles vil prøve å ha ham bakovervendt, så er det fortsatt tryggere å ha ham bakovervendt i forsetete (så lenge airbagen er forsvarlig koblet ut) enn forovervendt i baksetet så jeg ville iallefall prøvd det før jeg snudde forovervendt.

Når det gjelder leker så gjør jeg som de andre her, hun har leke men den havner rimelig kjapt på gulvet.

Skrevet

Bare en liten tanke: Har du en åpen veske stående i bilen når dere kjører?

Ja, jenta mi på 20mnd har alltid hatt en eller annen form for leke med seg i bilen... Har alltid en bamse, og så kanskje en hard leke også, men er bamsen som er mest interessant...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...