Gå til innhold

Mitt liv i et helvetes nøtteskall!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke så mye å rutte med, og ferie har vi i hvert fall ikke råd til. Nå ble jeg oppringt av et firma hvor jeg har deltatt i en konkurranse, og - tro det eller ei - jeg hadde vunnet en tur til England for to! Ble så utrolig glad! Etter noen minutters glede husker jeg at jeg skal i konfirmasjon den helga turen må tas, så vi kan ikke dra likevel. Fra stormende jubel til gråten i halsen på 5 minutter ;-( Akkurat nå skulle jeg ønske jeg ikke hadde vunnet likevel. ;-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem sin konfirmasjon er det da? Søsken? Søskenbarn? Hadde nok vurdert å ikke komme i konfirmasjonen jeg, kommer an på hvor nært det er og forholdet til familien som har konfirmant... Lagt igjen en gave og dratt... Kanskje litt dårlig gjort.... vet ikke egentlig, jeg

Skrevet

Da hadde jeg IKKE brydd meg om konfirmasjonen, med mindre det er ditt eget barn sin dag. De fleste oppegående mennesker hadde vel unnet deg turen.

Skrevet

SIgnerer de andre her, ville ikke dratt i konfirmasjonen.

Skrevet

Jeg hadde ikke gått i konfirmasjonen, så lenge jeg ikke var fadder på barnet eller det var en av mine søsken!

Unn deg turen til England :)

Skrevet

Synes du skal dra på turen:) Heller gi en gave til konfirmanten!

Skrevet

Dra du, kos dere masse på turen. Legg igjen en liten oppmerksomhet til konfirmanten og dra med god samvittighet.

Skrevet

Jeg vurderte 2 sekunder å ikke dra i konfirmasjonen, men føler jeg må være der siden jeg er gudmor til jenta. Tror ikke jeg hadde klart å se henne eller moren (en av mine beste venninner) i øynene dersom jeg hadde dratt....

Vel vel...England forsvinner vel ikke med det første. Snufs ;-(

HI

Skrevet

Så kjipt! Men skjønner jo at du må gå i konfirmasjonen når du er fadder. Tenk på det på denne måten: Du har i alle fall ikke betalt noe, og så mistet sjansen til å dra!

Skrevet

Hadde du vært min venninne og mitt barns gudmor hadde jeg vært glad på dine vegne og ønsket deg god tur:)

Snakk med henne og reis med god samvittighet!

Skrevet

Jeg er enig med anonym over her.... Jeg hadde vært glad på dine vegne, spesielt i tanke på din situasjon - ingen ferie - lite penger osv. Nei forklar det for henne, skal garantere deg at hun forstår. Kos deg masse masse

Skrevet

Tenk på deg selv :=) ingen nød om dere eller du ikke kommer i konfirmasjonen sikkert?

Skrevet

For de som lurte på hva det ble til: Ringte moren til konfirmanten og spurte hva hun syntes. Hun sa "det får du bestemme selv", men jeg hørte på stemmen hennes at hun ville jeg skulle komme. Ba henne si til datteren (altså min guddatter) at hun måtte ringe meg. Et kvarter senere ringer venninnen min igjen og sier at datteren sa at det var opp til meg om jeg kom eller ikke, men hun ville ikke snakke med meg fordi hun gråt ;-( Jeg sa da med en gang at vi dropper turen og kommer i konfirmasjonen.

Har verdens svarteste samvittighet, hadde jeg ant at hun skulle reagere så kraftig, hadde jeg ikke vurdert ett sekund å dra ;-( Det verste er nesten at jeg også gråt på tlf, det ble liksom så voldsomt dramatisk. Er litt flau i dag, men har fortsatt SÅ dårlig samvittighet overfor guddatteren min. Håper hun har tilgitt den egoistiske gudmora si;-(

Skrevet

Syns virkelig ikke det er du som skal ha dårlig samvittighet.

Jeg syns det høres ut som venninna di spiller på din dårlige samvittighet. De fleste gode venner ville selvfølgelig sagt at du skulle ha dratt. Hvis hun visste at du har dårlig råd, og ikke dra på tur ellers.

Skrevet

Selg turen da! Så bruker du pengene på en annen tur.

Skrevet

Herregud, DET var dårlig gjordt av dem, ikke av deg! Tenk å gi deg så dårlig samvittighet, bare for å få manipulert deg til å dra i konformasjonen! Nå synes jeg IALLEFALL at du burde dra til England!

Gråt?? Det tror jeg ikke noe på, bare noe hun sier for å få deg til å komme!

Skrevet

Ærlig talt, dette syns jeg var sjikkelig dårlig gjort av mora og hun som skal konfirmere seg. Hun må være ei utskjemt drittunge så begynner å grine for det, burde heller være glad på dine vegner. Kjente jeg ble en smule provosert jeg nå...

Skrevet

Konfirmasjon er en fest som feirer at man går over fra å være barn til å være voksen. OK, velkommen til de voksnes verden; vis glede og vær raus på andres vegne, selvom du må svi litt for det selv. Både din venninne og hennes datter burde virkelig unnet deg den turen! Herregud, folk er så rare! For meg hadde det vært en selvfølge "å gi deg lov" til å dra, så fikk jeg svelge i meg evt. skuffelse i smug. Jeg HATER sånn martyroppførsel og spilling på andres dårlige samvittighet!

Skrevet

Enig med anonym over meg!

Dra på tur og kos dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...