Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ha utdannelse for å jobbe som sekretær?? Hvilke utdannelse er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs vel hva slags! noen som er i litt høyrer yrker krever gjerne litt grunnutdannesle fks innen økonomi eller lignende.. tannlegesekretær fks måtte ha vært det før pluss kunne enkelte programmer og ha fullført vgs! så om det ikke kreves utdannelse kreves det ofte litt pluss pluss! men hva tenker du på da?

Skrevet

Jeg har administrasjonssekretær utdannelse.

Tror det kan være vansklig å få seg jobb uten noe, det er mange søkere og jobbmarkedet er tøft... :)

Jeg har regnskap og lønn osgå :)

Skrevet

Jeg har utdannelse som advokatsekretær. Det er ikke lenger slik at sekretærer stort sett sitter i skranka og tar tlf. Det kreves litt datakunnskaper, kunnskaper om korrekt brevskriving, forretningsformulering osv.

Skrevet

Jeg er helt enig med Puncky, man sitter ikke å filer neglene slik mangen ser på jobben som sekretær.

Mangen krever gode engelsk kunnskaper,gjerne olje engelsk... datakortet, fordel med datakortet ekspert også. Skrive rett, du bør i enkelte stillinger ha en viss regnskapsforståelse. Du må ha kunnskaper om så mangt, du skal organisere det meste, møter, forretningsreiser osv.

Når jeg gikk på skole fikk jeg mange,mange kommentarer som ; VIL du bli sekretær?! Men ja, det ville jeg. Jeg likert det kjempe godt :)

Viss du vil bli det, kan jeg absolutt anbefale det :-)

Skrevet

I tillegg til det de andre skriver her, så er det lurt å kunne enten Visma og/eller Mamut-programmene (inneholder regnskap/ordre-faktura/lønn/personal osv).

Veldig viktig å ha gode norskkunnskaper, formulere seg godt og kunne alle oppsett av forretningsbrev, møteinnkalling osv. Lurt å ha bevis på at man kan alle MS Office programmene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...