Hege & lille Hannah <3 Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Jeg blir så sint på meg selv! Jeg strengt tatt leter etter feil som andre gjør med jenta mi! Nå har jeg utelukket samtlige i familien vår til å sitte barnevakt fordi jeg bare finner feil. Svigermor har henne i fanget når hun drikker kaffe, tanta lar henne sitte alene UTEN å støtte ryggen (enda HS har sagt at man SKAL støtte rygg så tidlig pga hofter og rygg.) Den andre av tantene forer henne med is og slush, og en tredje tante pakker på henne masse klær, enda hun er en veldig varm jente fordi hun er såpass stor. Trenger jeg psykologisk hjelp, eller er det dem som burde skjerpe seg?? Jenta mi er bare 4 og en halv mnd, men dem behandler henne som om hun skulle være 2 år! Som alle andre mammaer vil jeg vel egentlig bare det aller beste for datteren min...?
Mitzy Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Du må jo få lov og beskytte dattera di. Virker ikke hysterisk i mine øyne. Og ha en baby i fanget når man drikker kaffe....Kan fort skje en ulykke og da klandrer man seg jo selv for at man ikke satte foten ned hardt nok.. Jeg har også utelukket noen i familien..så hvis du trenger hjelp..gjør jeg det også
SaftSuse *Overtid* Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Har du prøvd å gi beskjed om det du ikke liker til de? Synes kanskje det er litt drøyt å utelukke de som barnevakter etter en "feil", si ifra til de, så ordner det seg helt sikkert )
Mitzy Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 De jeg utelukker har hvertfall fåt beskjed, men gjør det likevel. Om det er fordi de vet best vet jeg ikke men.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Da er jeg enig i avgjørelsen ) Synes det er viktig at folk får muligheten til å forbedre seg før man blir utelukket )
Mitzy Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Hehe, ja det er jo forståelig;) Det er bare ett par som lukker øra for alt og lar det gå sin egen gang liksom. Men helt enig at folk skal få en sjanse:)
øynesomtinntallerkner Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 For å være ærlig så syns jeg kanskje det virker litt på grensen til hysteri, det eneste jeg ikke helt likte var hun som kledde på ungen så mye. Det andre er da virkelig noe vi alle gjør innimellom... Jeg var sikkert sånn i begynnelsen jeg og, men det er slutt på det nå ja. De tåler mer enn vi tror.. Her er syltetøy og vaniljesaus en favoritt og han prøvesitter i stol ved bordet. 6 mnd... Legger vel hodet klart for hugg her nå hehe...
Mitzy Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 næsj, ikke for min del. Vi har jo alle våre meninger. Men liker ikke kaffedrikking over unger jeg da. Grøss. Sikkert fordi jeg har vært tilstede ved ett slikt tilfelle, ikke koslig for hverken ungen eller hun som mista koppen.
øynesomtinntallerkner Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Jeg holder jo ikke koppen rett over ungen da:)
mammaTilLinnea Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 har ei lita jente på 4 mnd jeg også, og har ikke troen på at noen kan passe henne. hun er litt vanskelig da, hadde kolikk, og er meget bestemt. huff, tror ingen andre enn meg kan passe henne noensinne jeg! irriterer meg over småting jeg også, liker heller ikke at noen drikker kaffe mens de holder henne, plutselig kan jo ungen hoppe/skvette til... men tror nok man må fire litt på kravene da kanskje... ikke enkelt dette, hehe:)
atsjo Skrevet 22. mai 2008 #11 Skrevet 22. mai 2008 Syns ikke du virker hysterisk egentlig.. Er litt sånn selv også, tenker over alt mulig når andre er sammen med gutten min. Men som hun over her skriver må man kanskje prøve å ikke være så alt for kravstor. Men de tinga du nevnte hadde jeg også tenkt over,hehe.. Kaffidrikking hart vært oppe til diskusjon her også, er så utrolig lite som skal til før ulykken skjer. Plutselig kan den som drikker kippe seg slik at det kommer på barnet eller barnet tar tak i koppen. Har sett det selv og så hvor lite som faktisk skulle til..
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. mai 2008 Jeg skulle så gjerne sagt ifra, men har vel egentlig aldri vært den som tørr å si ifra om ting jeg ikke liker ved folk, desverre. Det var ei her som sa at hun ikke holdt kaffekoppen over barnet, men jeg synes ikke det er så ok uansett. Mi jente vifter hvertfall mye med armene, og griper etter alt man har i armene. Alle som har barn vet jo at de kan bevege seg raskt, og at mye ikke kan forutsees. Nei huff. Jeg vil jo ikke være så urolig for henne, det er jo ikke noe særlig gøy å gå rundt og bekymre seg konstant..
øynesomtinntallerkner Skrevet 22. mai 2008 #13 Skrevet 22. mai 2008 Okei da, jeg drakk kaffi når jeg amma for å holde meg våken. Nå når han spreller gjør jeg det egentlig ikke.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 22. mai 2008 #14 Skrevet 22. mai 2008 ikke hysterosk nei kun ei mamma:) jeg vil og at alle skal gjøre det jeg ville gjort når di passer jenta mi,dvs jeghar ikkehatt barnevakt til henne noe særlig enda,men noen timer avogtil ut på tur med mormora eller farfaren...men hjemme og liker jeg best at pappaen gjør det samme som meg.....sikkert kjempe feil av meg,men jeg vet at slik liker hun det og er vant med det.
brummemamma- Skrevet 22. mai 2008 #15 Skrevet 22. mai 2008 Tror jeg ville reagert på en del av de samme tingene som deg - drikke varm kaffe, gi is og annet - det ville jeg og gitt beskjed om. Samtidig er det ikke nødvendig å lete etter feil , eller utelukke de som barnevakt når de gjør en feil- noe annet om de ikke vil gi seg. At barn blir holdt en liten stund i en ikke ideel stilling tror jeg ikke at er skadelig, forskjell på det og det dere gjør til dagen. Rutiner er viktig for barn, men etterhvert tror jeg og at det er viktig at de lærer at det er forskjell på folk, og at det ikke er krise om ikke alle gjør alt helt likt- risikerer å gjøre de veldig avhengig av dere og at de reagerer veldig på endringer, fort blir utrygge.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 22. mai 2008 #16 Skrevet 22. mai 2008 Hehe, kjenner meg igjen. Skal sies at jeg drakk kaffe når hun var nyfødt å lå HELT stille, men hadde ikke falt meg inn nå (4mnd), når armer og bein går.. Uff, må si jeg følger med når andre bærer og løfter henne osv. Føler jeg har blitt litt sånn jeg absolutt ikke ville bli.. Men er vel sånn vi mødre blir første gang..!?
Ranveig R Skrevet 22. mai 2008 #17 Skrevet 22. mai 2008 Både og... Eg hadde blitt rasande om nokon hadde gitt jenta vår (6,5 mnd) is. Egentlig så reagerer eg på alle dei same tingene som du gjer, forskjellen er vel at eg gjev folk beskjed om det, slik at dei ikkje gjer det meir. Eg kan ikkje utelukke pappaen min som barnevakt fordi han ein gong holdt ein kaffikopp samtidig som han holdt babyen min. Eg seier heller ifrå om at eg vil at han skal sette frå seg koppen før han løftar ho. Det er logisk nok, og dei fleste vil skjøne poenget og la vere å gjere det igjen. Dersom han derimot hadde ignorert det eg sa, og bevisst gått imot mine instruksjonar, hadde det vore ei anna sak. Mitt råd er: Driv opplæring - ikkje utestenging.
*Smiley* Skrevet 23. mai 2008 #18 Skrevet 23. mai 2008 Skjønner deg godt jeg.Men man blir litt mer avslappet etterhvert. Bedre å si ifra.Hører de ikke en gang , så si ifra flere ganger. Det er jo din bebis! Men de trenger nok bare å lære litt.Tror det med å kle på for mye henger igjen litt fra gammelt av.Sånn er noen av mine familie medlemmer også. Men det er gjerne de som er litt eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå