Plutseliten :) Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Datteren min skal opp til eksamen i morgen. Og her i kommunen vi bor er hennes skole en av de få som er tatt ut,om det ikke blir en løsning før. Foreløpig ser det fastlåst ut. Det som er kjedelig er all forbredelsen,og det at standpunktkarakteren er den som vil telle. Med god karakter ville det vært enda flere poeng for å komme inn på den linjen og vdg.skolen hun ønsker før høsten. Jeg støtter streiking,men kjenner jeg blir litt trist av at det går utover så mange og mye...det er tross alt fremtiden for disse unge. Vi krysser fingre for at de åpner pengesekken og at alle blir fornøyde. Elevene har blitt bedt om å møte...evt starte sin eksamen,men det er en fare for at de plutselig får beskjed om å slutte arbeidet og gå....
dritgrei hei hei! Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 ja det er kjipt når det skal gå utover ungene.... kan de ikke bølle litt o stortingsgangene i stedetfor??
Trollmora Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Skal krysse fingre for at datteren din får tatt eksamen før streiken blir et faktum! Det som er trist er at lønnsforhandlingene er så sent på året. Hadde man fått med partene til å starte i januar i stedenfor etter påske.....
dritgrei hei hei! Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Jeg er spent jeg, på hvordan dette har gått, for jeg har ikke hørt nyheter i dag enda.... fill me inn.
Trollmora Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Foreløpig er ingen ting avgjort, de forhandler på overtid..... Iflg Riksmeglingsmannen står partene langt fra hverandre.
dritgrei hei hei! Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 ok, så da har eksamen begynt da.... det var fint.
Plutseliten :) Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2008 Den har begynt...og jeg håper de får gjøre seg ferdige. For blir det streik må de avbryte arbeidet og gå ut med en gang fikk vi infoskriv om i går. Det er litt kjedelig om du har skrevet i 3 timer,men får ikke avsluttet de 2 siste.
Maud Skrevet 23. mai 2008 #8 Skrevet 23. mai 2008 Det kan da vel ikke skje! Jeg skjønner at streik er et nyttig virkemiddel og jeg skjønner også at det er uunngåelig at uskyldig tredjepart rammes, men å gå fra eksamen midt i?!
dritgrei hei hei! Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 sånn holder de jo på over alt.... jeg smiler av politikk av og til.... babyen min er forresten fryktelig sinna
Plutseliten :) Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. mai 2008 Jo sånn kan de desverre holde på... I brevet sto det at elevene straks måtte avslutte arbeidet,pc vil bli koblet fra og lærerene som også er eksamensvakter, forlater skolen. Rektor er ikke organisert og blir igjen.... Så får hun fredagskosen for seg selv...haha..alle kakene og isen...og kan ta vinen til vinlotteriet og kose seg med Jeg sitter her og holder pusten og teller timer.....nå har de skrevet i snart 2 timer...
Plutseliten :) Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. mai 2008 Synger høyt og falskt for lille sinnababy....og vugger han litt
dritgrei hei hei! Skrevet 23. mai 2008 #12 Skrevet 23. mai 2008 Jeg tror det går fint jeg, for nå skal de ha pause en time, og det går tregt med forhandlingene sier de på radioen... tre timer går fort da.
Trollmora Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 Når startet de i dag? Kl. 09.00? Skal være med å krysse fingre for at de ikke blir klart før eksamenstiden er over! Krysse- krysse kryss! Sånn - da ser vi om det hjelper:o)
Plutseliten :) Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. mai 2008 De fikk utdelt oppgavene kl 9.00 og den er i 5 timer. Datteren min har en ekstra time pga allergi,og får sitte en time ekstra.... Kryssing hjelper,og minuttene flyr og vips rakk de å bli ferdig før det blir streik )
dritgrei hei hei! Skrevet 23. mai 2008 #15 Skrevet 23. mai 2008 det hadde vært toppen!!! Jeg krysser og heier og drikker te!
Trollmora Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Da fikk hun vel gjennomført eksamen før streiken brøt ut? Hvar det norsk i dag?
Plutseliten :) Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 23. mai 2008 Hun fikk gjennomført eksamen i norsk idag Og snakk om sippeguri....haha...bare tanken på det alvoret hun skulle idag,fikk tårene til å trille da jeg stod opp. Det er jo ikke trist,men litt vedmodig og rart. Store skjønne jenta,som kom hjem med et stort smil Nynorsk delen var lett-hovedmålsdelen var lett. Hun hadde valgt oppgaver om gruppepress-og forbilder. Ifjor på engelsktentamen,skulle de også skrive om sitt forbilde. Mange hadde skrevet om fotballstjerner,kongelige,popartister og politikere. Spurte henne da om hvem hun skrev om. " Om deg vel mamma" Nå er hun på treningshelg på sørlandet med håndballlaget sitt. Kan tenke meg det er godt å koble ut alt,og bare kose seg med bading,grill,lavvo,fnising og litt trening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå