Gå til innhold

Nutramigen 2?

Stolt mor til verdens vakreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på innlegg her at det diskuteres forskjell på HIPP1 og 2, NAN1 og 2 osv. Jenta mi på tre mnd får bare nutramigen pga melkeallergi, og da jeg hentet ut sist fikk jeg beskjed om at det er to "versjoner" av denne også, men de visste ikke helt forskjellen på apoteket? Noe med fettinnholdet? Noen som vet hva dette vil si, og hvem av de som er best å blande med grøt osv da vi starter med det etterhvert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg óg på, noen som vet?? Har gutt på drøyt 5 mnd, bruker Nutramigen også i grøten (type 1). Så på apoteket sist at de har to typer, men glemte å spørre om når man evt skal over på type 2.

Skrevet

Fikk forklart i går at den 1 er fra fødsel til 6 mnd`er og den kunne brukes til velling og grøt når vi begynner med det...

Skrevet

Takk for svar. Noen med erfaring på om babyen "holder seg mett" på nutramigen helt til 6 mnd? Gir dere da den allergi- grøten uten melk og gluten? (husker ikke hva den heter akkurat nå.,..)

Skrevet

du kan begynne med ris grøt eller mais grøt.

Eller som velling..

Legen sa noe om det i går til meg men fikk det ikke med meg..

Les på pakkene noe kan inneholde spor av melkeprotein.

Skrevet

Vi brukes fortsatt nr 1, både til melk og grøt. Bruker Nestlé sin risgrøt og maisgrøt, begynte da han var 4 mnd etter samråd med lege (han gulper mye og går litt sakte opp i vekt). Står at det kan være spor av melk i de grøtene, men har gått helt fint. (Gutten vår er drøyt 5 mnd)

Skrevet

Har sett det står det, derfor jeg tenkte på den andre grøten.Får bare prøve meg fram på hva tulla her i huset tåler jeg da.

Skrevet

Prøv Nestlè Sinlac grøten. Er gluten og melkefri. Den er veldig god, brukte den selv til Michael før vi begynte med melkeprodukter. For å få litt variasjoner kjøpte vi speltgrøt og fullkorngrøt på helsekost forretning, som du blander ut med vann, morsmelkerstatning eller fruktmos. denne ble veldig populær hos Michael, da vi kunne variere litt. Ble litt tamt med sinlac til morgen og kveld hver dag i mange mnd.. Han har fremdeles litt opp og nedturer med vekt, så når det går nedover blander jeg nutramigen i melken hans og da legger han på seg lettere. Vi brukte nutramigen 1 i 6 mnd og gikk over på nr 2 etterpå.

Skrevet

Det var den jeg mente som jeg ikke husket navnet på :o) Takk for tips ang helsekosten, det tenkte jeg ikke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...