Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Her gis det ikke siden tulla pusser tenner to til tre ganger daglig med fluortannkrem og i tillegg har vi fluor i vårt drikkevann. Er jo litt merkelig at barn i Sverige og Danmark forbyes bruk av fluortabeletter, men hundretusener av barn i Norge bruker det.
snirkeline Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Ja,de får det. Men svigermor sier at når sønnen hennes var liten,altså min mann,frarådet tannlegen henne å gi ham fluor.Hn mente det ødela tennene.Nå er jo det mange år siden da,men... Men nå maser jo tannlegene her til lands om hvor viktig det er.Vet ikke helt hva en skal tro...
lucky_mom Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Ja, tannlegen vår anbefaler det, så da gjør vi det :-)
brooklyn Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 ikke sjans. han trøkker tabelettene inn i munnen vår, og nekter selv å spise dem...da står vi over.. han overlever nok fordet!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2008 Tja..er du sikker;) Her sier iallefall vår tannlege at vi ikke burde gi fluor, så får håpe tulla også overlever:)
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Ja, tannlegen anbefalte det... Og han elsker det, er mye kjekkere å pusse tennene når han vet at han får namnam etterpå
Mamsen86 Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Hvorfor burde man ikke gi fluor? Fikk beskjed av min tannlege om å begynne med dette til mini, så jeg begynte med dette i går. Er en stund siden jeg fikk beskjed, men har ikke turt i frykt for at hun skulle sette det i halsen..
Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2008 Fordi fluor i seg selv er giftig, og det skal ikke være nødvendig å tilføre fluor til barna for å forebygge hull i tenner. Så lenge tennene blir pusser minst to ganger daglig med fluor, har tennene fått den mengden med fluor som den trenger. Selvfølgelig finnes det unntak, barn som har veldig dårlige tenner og trenger all ekstra fluor som finns. Er ingen tannlege selv, bare det vi fikk høre av vår. Han er svensk og der borte gir de ikke fluor til barn:)
Dudelidum Skrevet 22. mai 2008 #10 Skrevet 22. mai 2008 Vi har mye fluor i drikkevannet. Så mye at vi ikke bør bruke fluortannkrem en gang. For mye fluor kan faktisk være mye mer skadelig enn hull i tennene... Helsetilsynet anbefaler kun bruk av fluortabeletter dersom man ikke bruker fluortannkrem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå