Endelig =) Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Hei, jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg. Jeg og min samboer hadde planlagt å plante i hagen og male huset i sommer, men så finner jeg ut at jeg er gravid. Er 6 uker på vei i morgen og lurer på om jeg kan hjelpe til med maling/ planting eller om jeg skal holde meg unna...
MintCondition Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Ja, du kan holde på med både maling og planting...ikke spis jorda bare Og er du ekstremt redd for gasser fra malinga, bruk en malemaske. Du er bare gravid, ikke syk
Endelig =) Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 Ja vet det, men har forsøkt i 5 år nå så da har jeg ikke lyst å gjøre noe jeg kanskje ikke burde gjort...
Amalie skal bli storesøster Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har hørt at du ikke skal male når du er gravid, kun hvis det er vannbasert maling, noe jeg tviler man bruker utendørs. Kusina mi pussa opp huset da hun ble gravid, og fikk beskjed av legen sin å ikke være der så lenge det pågikk malingsarbeid. Det er visst noen stoffer i malingen som ikke er bra å puste inn. Hagearbeid går nok bra. Du trenger jo ikke ta de tyngste løftene, det er jo en grunn til at vi har mannfolk:)
MintCondition Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Såvidt meg bekjent er det eneste man ikke "bør" gjøre å røyke, ta narkotika, drikke alkohol + diverse mat man bør holde seg unna. Kanskje ikke løfte kjempetungt, selv om min lege mente det ikke var farlig det heller.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Det går fint å male også, de stoffene i malingen man var redd for før er nå tatt vekk uansett. Eneste man skal passe på er å ikke sove i rom som er nymalte....og maler man innvendig så skal man lufte godt, men ute er ingen problem. Men du trenger ikke slite deg ut da og pass på ryggen. Rådet er også at det nesten er bedre med oljemaling fordi det lukter, men når det slutter å lukte så dunster ikke malingen lenger. Vannbasert bli man lurt ganske bra av. Men igjen, dette gjelder jo inne og også bare om man skal sove der. Så lykke til, man kan heldigvis gjøre det meste selv om magen vokser;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå