olebrum78 Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Må den serveres med en gang, eller kan den lages til i forveien?
Carta Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Smelt litt smør og kokesjokolade, spe på med litt fløte/melk (litt vann om den skiller seg). Serveres varm og helles over isen. En slager!
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 100 gr lys kokesjokolade 100 gr firkløver smeltes med litt fløte. Kjempegodt!!!
Ann_ Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Denne sausen er helt himmelsk, alle lurer på hvordan jeg har laget den. De tror den er veldig avansert, men nei da 1 stk kokesjokolade (jeg liker best lys) 1 dl melk 1 dl melis Pleier å ha litt vann i bunnen av kjelen slik at sjokoladen ikke ligger rett i kjelen. Del sjokoladeplaten i rutene slik at den smelter lettere. Rør melisen ut i melken før den tilsettes i kjelen. Rør rundt av og til. Småkokes i 5-10 min. HMM får nesten vann i munnen av tanken.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Smeltet kokesjokolade med evt litt firkløversjokolade,tilsett litt kremfløte til passe konsistens.Veldig lettvint og godt;-) I tillegg er det veldig godt med marengs,litt pisket krem el jordbær og banan oppskjært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå