gifteklar gravid og kvalm Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 har sykla 1 mil i dag på ca 35 min... sykla ganske intenst så ble sliten og god og varm... hvor mye har jeg forbrent tro??
Sivalur Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Ut fra vektklubben sitt registreringsskjema får jeg opp at hvis du har syklet 30 minutter med en fart på 9 km i timen, så forbrenner du 153 kcal. Så jeg tipper rundt 160-180. Du får ta det med en klype salt, du kan jo søke på forbrenningskalkulator eller noe slikt?
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 hm... det var jo ikke så veldig mye... godt jeg skal sykle 2 turer til i dag er det mye bedre trim å jogge da??
Sivalur Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Glemte denne jeg - til sammenligning hvis du jogger i 30 min så forbrenner du 327 kcal (med fart på 8,5 km i timen - vanskelig å måle fart, må gjerne jogge på en tredemølle og kjenne på hvor raskt du jogger på de forskjellige hastighetene). Hvis du sykler med en fart på 15 km i timen så forbrenner du 240 kcal på 30 minutter. Orker ikke regne ut hvilken fart du hadde, men 1 mil på 35 min blir vel nesten 2 mil på en time? Så kanskje du egentlig var nærmere 15 km i timen, isåfall har du jo forbrent mer. Uansett ser det ut som man forbrenner mer ved jogging enn sykling - så tror jammen jeg skal ta meg en joggetur imorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå