Gå til innhold

hvor mye forbrenner man ved sykling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sykla 1 mil i dag på ca 35 min... sykla ganske intenst så ble sliten og god og varm... hvor mye har jeg forbrent tro??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra vektklubben sitt registreringsskjema får jeg opp at hvis du har syklet 30 minutter med en fart på 9 km i timen, så forbrenner du 153 kcal. Så jeg tipper rundt 160-180. Du får ta det med en klype salt, du kan jo søke på forbrenningskalkulator eller noe slikt?

Skrevet

hm... det var jo ikke så veldig mye...

godt jeg skal sykle 2 turer til i dag :)

er det mye bedre trim å jogge da??

Skrevet

Glemte denne jeg - til sammenligning hvis du jogger i 30 min så forbrenner du 327 kcal (med fart på 8,5 km i timen - vanskelig å måle fart, må gjerne jogge på en tredemølle og kjenne på hvor raskt du jogger på de forskjellige hastighetene).

Hvis du sykler med en fart på 15 km i timen så forbrenner du 240 kcal på 30 minutter. Orker ikke regne ut hvilken fart du hadde, men 1 mil på 35 min blir vel nesten 2 mil på en time? Så kanskje du egentlig var nærmere 15 km i timen, isåfall har du jo forbrent mer.

Uansett ser det ut som man forbrenner mer ved jogging enn sykling - så tror jammen jeg skal ta meg en joggetur imorgen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...