Gå til innhold

Er tulla mi overvektig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at ikke det er det rette ordet..Hun er i kjempefin form osv...Men hun veide 7.020 på 4 mnd kontrollen...Var 3480 ved fødsel..Da jeg spurte hs om å se kurven hennes og spurte om hun var litt overvektig, svarte hun ikke...Hun sa bare: Det ser ut som hun er i godt hold, god og rund!!!!! Alle bekjente sier også hele tiden: Tjukka, du er så god og rund du! Synes ikke det er noe koselig å høre på i lengden...Selv er jeg ikke stor..163 høy og 45 kg.... Føler at hun er akkurat passe jeg, så lenge hun har det bra, men begynner å lure når alle skal kommentere det....Har dere her noen synspunkter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini her har vært stor fra han ble født, og det har jeg fått kommentarer på hele veien. Jeg syns nesten det har vært litt sårt, at alle kommenterer hvor stor han er og sånn, men så har jeg funnet ut at det er jo mye bedre at han er god og rund, enn om han hadde vært alt for tynn og ikke spist mat! :) Har et par venninner som har slitt med det, og det er ikke gøy! Så nå er jeg heller stolt og glad for at han er god og rund og folk kommenterer det! Jeg syns babyer skal være runde og gode! Kos deg og vær stolt av det! :) Når hun begynner å bevege på seg mer, så blir det raskt borte.

Skrevet

nei, det syns jeg absolutt ikke!!!!! Jeg blir også litt "fornærmet" når muttern sier; Å, se nå har hun fått dobbelthake! Hvis hun fortsetter med slike kommentarer, kommer jeg til å si ifra! Hun var nemlig ikke så kraftig mens hun fikk morsmelk, men nå som vi har gått over til ersatning, legger hun på seg som bare det. Alle sier jo det er bra at småttiser har litt å ta av! Jenta mi veier 6,4 nå (er 3 mnd) og vil sikkert ligge rett under 7 kg når hun er 4 mnd tenker jeg!

Skrevet

Nei, herregud! Ho er vel ikkje overvektig, sjølv om ho er rund og god. :) Fleire av bebisane på barselgruppa mi var så store som jenta di på 4mndkontrollen, nokre var faktisk større. Jenta mi var 6680, og blant dei minste. :)

Det er uansett berre bra at dei har litt å gå på, og bebisar treng fett for å utvikle nervebanane i hjernen. Og snart blir ho meir aktiv og raser rundt på golvet og då skal du sjå at det jevner seg ut.

Skrevet

Hvor lang er hun?

På helsestasjonen setter de alltid vekt og høyde opp mot hverandre.

Tulla vår var 7440 og 68 cm. Jeg har også fått kommentarer på at hun er god og rund osv...men synes egentlig bare det er litt koselig når noen napper henne litt i kinnene. :o) De er jo så søte når de er myke og runde.

Men rett før vi skulle på 5 mnd kontroll så vokste hun noe veldig. 68 cm er visst ganske langt for ei jente på 5 mnd, så da utjevna det seg med vekta og jeg fikk beskjed om at hun lå litt under kurva på vekt i forhold til lengden. Ble ganske overraska, for det føles litt som om vi må lete etter bleia blant valkene på lårene. :o)

Men jeg tror du skal ta det der med stor ro. Babyene vokser i rykk og napp, og litt over 7 kilo hørtes ikke mye ut. Nevøen min veide 10 kilo da han var 4 mnd. :o) Men han var tjukk han! Da han begynte å krype/gå, rant valpefettet av og han ble akkurat passe.

Skrevet

Hehe. Du har intet å frykte! Min jente er 8,5 kg og 4 mnd. Hun har vært stor hele tiden. Jeg tror faktisk at mange er redde for at babbisene skal bli tjukke. Men jeg ammer min jente hver eneste gang hun vil ha, og gjentar hva som står i bøkene: BARN SOM AMMES BLIR IKKE OVERVEKTIGE!

Det verste jeg ser er små, tynne babyer. og det er nok verre å være mor til en liten en som ikke får i seg nok. Kos deg med dobbelthaka og de tykke lårene hennes, det kommer en dag da hun løper det av seg..

Skrevet

Nei kan ikke akkurat si det.

Min sønn var 7350 og 64 på 4 mnd kontrollen. Så lenge de følger sin egen kurve er det bra. Husk at når de begynner å krabbe og gå så blir en del av valpefettet borte. Babyer skal være litt runde og ha bollekjakar og dobbelthake. Sønnen min har dobbelthake, men langt ifra tjukk. Ikke tenk på det du...hun er akkurat passe:-)

Skrevet

Man kan jo ikke se om et barn er overvektig ved å bare se på vekta. Det kommer jo an på hvor lang hun er :) Jenta mi var 8650 ved 4 mnd, men hun er også 70 cm lang. Ja, hun er litt lubben, men synes hun må være såpass :)

Nå skal det sies at hun var 5055 gram og 55 cm lang da hun kom :)

Skrevet

Skjønner du blir litt lei. Blir det selv. Jenta mi er 5530g nå på 3 mnd kontrollen og alle kommenterer at hu er blitt så stor og rund. Men jeg syns hun er perfekt jeg! :)

Så er det jo greit og ha noe og gå på. Før man vet ordet av det så er de oppe og går så raser ofte det "ekstra" av:)

Skrevet

hun var 63 lang på 4 mnd kontrollen... Synes hun er i kjempeflott hold..God og rund=) Blir bare irritert når man hele tiden skal si at hun er "feit" for jeg vet de mener at hun får for mye mat osv...Men hun får når hun har lyst på...

Takk for meningene!

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg. Unødvendig at alle kommenterer hvor tjukke babyene er. Det sier slekta mi om jenta mi også, og det er veldig irriterende. Det skal jo vøre litt og ta i også :)

Synes jenta di høres helt perfekt ut :)

Skrevet

Takk=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...