M by M Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Er så utrolig heldig at svigerinna mi er akupunktør og har behandlingsbenk og alt hun trenger hjemme hos seg og hun stikker meg når jeg trenger. Vi skal begynne med modningsakupunktur når tiden er inne. Men jeg husker ikke når man begynner. Når begynte dere? Og hvilke punkter (hvor på kroppen) ble nålene satt hos dere?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Modningsakupunktur skal ikke settes før i uke 37,da det kan sette i gang fødselen og at barnet da blir prematur før denne uken. Sist satte de nålene forskjellige plasser,alt etter hvordan jeg følte meg,så vanskelig å si hvor en skal sette,da dette forandrer seg. Synes det høres skummelt ut at noen skal sette akupunktur på en graivd dame,uten at en er helt klar over hvor en skal sette nålene,så jeg tror jeg hadde brukt en som kunne modningsakupunktur,så ikke det verste skjer.
2 fine små Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har ikke gjort dette foer, men har satt meg grundig inn i dette og skal i gang med to forskjellige typer akupunktur hos en veldig kyndig dame, som har drevet med dette i mange aar og som har veldig gode resultater. Jeg er ikke i Norge foer i uke 35, og synes det er passe uke aa begynne med den typen som IKKE setter i gang foedselen. Saa min plan er foelgende: UKE 35 Jeg starter med modningsakupunktur, som jobber med livmoren og som forbereder et foedselsloep som skal vaere saa optimalt som mulig. Det er spesielt to steder man ikke skal stikke ved denne behandlingen, da det igjen vil kunne starte foedsel, som jo ikke er oenskelig overhodet i uke 35. Tipper jeg gaar to ganger i uken fra uke 35 og modner livmoren og tar denne foedselsFORBEREDENDE akupunkturen. UKE 38 Jeg starter med foedselsstartende akupunktur, hvor man begynner aa stikke naaler der hvor man absolutt IKKE skal gjoere det foer godt opp mot foedselen. Legen og jeg er foroevrig uenig om termin, nesten 14 dager, saa naar jeg i henhold til UL (uke 18 og ikke naa lengre, hvor senere UL klart har vist at babyen er lengre kommet) er i uke 38, er jeg nesten uke 40 i henhold til min egen menstermin. Dette betyr at i henhold til min menstermin (og vi hadde ikke sex vi, etter min EL den gangen, saa merkelig om jeg skal ha blitt befruktet 1-2 dager foer knallblaa strek paa testen) - at jeg egentlig ikke begynner med modningsakupunkturen foer menstermin uke 37 og noe og igangsettingsakupunktur rundt menstermin uke 39 og noe. Det ble et kronglete innlegg, men jeg er enig med forrige innlegger i at naar man skal gjoere noe som kan framskynde foedsel, saa boer man gaa til aller beste kyndige, og ikke tenke penger eller praktiske hensyn... =o) Det er enkelte ganger i livet penger ikke er avgjoerende, i hvert fall for meg. Lykke til da, kanskje svigerinnen din kan raadfoere seg med noen veldig kyndige i hvert fall foer hun setter i gang med niesen/nevoen sin? =o) Tvi tvi, det skal bli godt aa gjoere noe saant mot slutten i hvert fall kjenner jeg.
Snart mamma -igjen! Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Går til en veldig erfaren dame for modningsakupunktur (20 års erfaring med gravide) som sier at modningsakupunktur i seg selv ikke setter i gang fødselen. Den må da kombineres med igangsettende akupunktur... Skulle riene starte for tidlig og du har tatt modningsaku vil fødselen starte lettere enn uten, men som sagt: modningsaku i seg selv er ikke nok. Likevel: hun setter ikke nåler før uke 36/37 i tilfelle en skulle få rier. Ville ikke latt svigerinna satt nåler hvis hun ikke hadde erfaring med denne typen.
Frida__ Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Første gang i dag 37uker og 2 dager. En i hver lilletå, en i hver ankel og en i hodet. Håper såååå dette virker, siden jeg gikk to uker over sist. Lykke til
M by M Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2008 Hun vet hva hun gjør. Det er jo jobben hennes og hun er utdannet. Hadde jo aldri gjort det om hun ikke visste hva hun driver med så klart ;-) Jeg er bare nysjerrig på når dere andre har startet og hvilke punkter som da ble brukt jeg. Overlater ellers alt det andre til henne. Fikk igangsettende nåler da jeg var 13 dager på overtid sist og fødte dagen etter :-) Da var det daværende svoger som stakk meg som også er akupunktør og jobbet med det da. Veldig greit å ha de i familien siden jeg stadigvekk trenger nåler for det ene eller det andre ;-)
Nanna:-D Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Jeg fikk 6 nåler i ryggen/rumpa i uke 37 og 38. Nå i uke 39 har jeg fått en i magen, på nedsia navelen stokki ned mot symfysen, to i hver fot, og en i hver hånd, mellom pekefinger og tommel, litt inn på hånda. Har fått den 6 behandlingen i dag, og kjenner virkelig at kroppen jobber. De nålene ho setter i ryggen/rumpa hjelper på bekkenet, og døm kjenner jeg virkelig at jobber.. hehe..
2 fine små Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Det hoeres bra ut Miss T, du har jo flere eksperter rundt deg! Saa heldig du er... =o))
nr2påvei Skrevet 22. mai 2008 #9 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har fått god hjelp av akkupunktur gjennom svangerskapet, og startet modningsakkupunktur i uke 34, en gang i uken (er nå i uke 38). Nåler settes på oppsiden av foten (over tå en ved siden av lilletåen - har den et navn?) på innsiden av hånsleddene, mellom øyebrynene, og siste gang satt han også nåler øverst på leggen. Hadde tidlig fødsel forrige gang, og hensikten med å starte såpass tidlig var også å holde ting "på plass" slik at modningsfasen skulle bli optimal...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå