Gå til innhold

Hva hadde dere gjort??


MammaMia=)

Anbefalte innlegg

Var på jobb i går og fikk beskjed av sjefen at han hadde sendt meg mail ang min jobbing. (er der kun 2 dager i uka da jeg er 70% sykemeldt pga bekkenløsning).

 

Først så oppdaget jeg etter en stund at han hadde sendt mailen til feil mailadresse. (en som sjefen selv har sagt at ikke er i bruk) Deretter når jeg leser mailen så mener han at jeg tar ALT for mye pauser på jobben!!! Vi har en avtale om at jeg kan ta ca 10 min pause hver time pga bekkenløsning, men dette kunne jeg ikke lengre. Tar ikke så mye pauser en gang siden jeg ikke røyker lengre så er jeg ikke ute hver time, så nå får jeg ikke ta lunch heller de dagene jeg jobber sent.. Med andre ord så får jeg ca 15-20 min pause om dagen når jeg jobber 5 timer..

 

Vi har også vært på møte for å prøve å tilrettelegge arbeidsplassen. Ble enige om at jeg skulle få fånn heve/senke bord som jeg kunne jobbe ved så jeg ikke trengte å sitte hele tiden. Dette har jeg ikke sett noen ting til. På tross av at det er 2-3 uker siden dette ble avtalt..=(

 

Er sykemeld 70% ut mai og legen min regnet med at jeg ble 100% etter dette.

 

Hva hadde dere gjort hvis det var dere??? hadde dere tatt det opp med sjefen eller bare holdt ut til dere ble 100% sykemeldt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt det opp med sjefen, for du skal vel uansett tilbake til jobbing etter permisjonen uansett? Så er bedre å få samtalen på bordet. Men synes det var en rimelig feig måte for han å si til deg på at du tok for mye pauser, en e-mail - når han egentlig kunne sagt det rett ti deg og gitt deg sjansen til å komme meg tilbakesvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke du har krav på mer enn 20 minutters pause når du jobber 5 timer. Selv er jeg 50% sykemeldt og har da halv pause, dvs. 15 min.

 

Nå var det kanskje ikke pausene som var hovedtemaet her, ville bare nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlighvis så har man ikke krav på det nei, men når han har skrevet under på det at vi har en avtale om at jeg kan ta de pausene så blir det litt feil av han å gå tilbake på det.. i hvertfall når jeg skal levere minimum 76% effektivitet pr dag og ligger på over 100% så er jo det bevis nok syntes jeg på at jeg får gjort det jeg skal i løpet av dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...