Bettina-Celia Marie 100108<3 Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Er førstegangsmor og lurte på hvor lang tid i forveien man søker om barnehage plass, og hvor gammel tulla må være. Vil helst ikke at hun skal i barnehage før etter 1 år...Er så koselig å være sammen med henne =)
Monica&Emma Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Som regel er det bare å søke med en gang, du får svar etter 3 uker ca. Jeg søkte på noe kommunen har som heter Barnehageweb, veldig greit for det var elektronisk. Men fikk selvsagt avslag, så nå veit jeg pokker'n ikke hva jeg skal gjøre!!!
Bettina-Celia Marie 100108<3 Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 Det var synd... Vet du hva adressa er? Håper ikke vi får avslag siden det er såpass "lenge til" og vi bor på landet
Monica&Emma Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 jeg søkte for 1-2-2009 og fikk avslag... mye sikkert pga det er midt i året. Bare gå inn på kommunen sine sider. som regel er adressen www.kommunens navn.no og klikk deg inn på "oppvekst og utdanning" eller noe sånt. Det går selvfølgelig an å ringe kommunen og høre også... Jeg må på utkikk etter dagmamma jeg da, men hvordan skal man kvalitetsikre det??? Synes det er utrolig skummelt...
Bettina-Celia Marie 100108<3 Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2008 Kjipe greier...Får ikke tulla barnehageplass, blir det ikke dagmamma! stoler rett og slett ikke på de, selvom de sikkert er kjempeflotte...Men hadde ikke følt meg trygg da =( Så da blir enten jeg hjemmeværende, eller så har vi jo alltids besteforeldre som gjerne vil passe =)
tina_mor Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Du bør søke så snart du har personnummeret klart. Spørs hvilken kommune/fylke du bor i Jeg vet at Oslo har helt andre inntaksregler enn der vi bor (Oppland) Vi søkte når snuppa var 3 måneder og fikk avslag på første forsøk. Her går det etter ansiennitet visstnok. Og prioritert de som har søsken i barnehagen. Så vi får vente og vente litt til he he Ja kjempekoselig og være hjemme om du kan og har anledning til det. Tina_mor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå