Gå til innhold

Lettere irritert.. (utblåsning) Langt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jobb i går og fikk beskjed av sjefen at han hadde sendt meg mail ang min jobbing. (er der kun 2 dager i uka da jeg er 70% sykemeldt pga bekkenløsning).

Først så oppdaget jeg etter en stund at han hadde sendt mailen til feil mailadresse. (en som sjefen selv har sagt at ikke er i bruk) Deretter når jeg leser mailen så mener han at jeg tar ALT for mye pauser på jobben!!! Vi har en avtale om at jeg kan ta ca 10 min pause hver time pga bekkenløsning, men dette kunne jeg ikke lengre. Tar ikke så mye pauser en gang siden jeg ikke røyker lengre så er jeg ikke ute hver time, så nå får jeg ikke ta lunch heller de dagene jeg jobber sent.. Med andre ord så får jeg ca 15-20 min pause om dagen når jeg jobber 5 timer..

Vi har også vært på møte for å prøve å tilrettelegge arbeidsplassen. Ble enige om at jeg skulle få fånn heve/senke bord som jeg kunne jobbe ved så jeg ikke trengte å sitte hele tiden. Dette har jeg ikke sett noen ting til. På tross av at det er 2-3 uker siden dette ble avtalt..=(

Er sykemeld 70% ut mai og legen min regnet med at jeg ble 100% etter dette.

Hva hadde dere gjort hvis det var dere??? hadde dere tatt det opp med sjefen eller bare holdt ut til dere ble 100% sykemeldt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du er mektig irritert. Jeg hadde tatt det opp med tilitsvalgt hvis jeg ikke klarte å si noe tilbake til sjefen min. Går du gradert sykemeldt? Det er en mulighet hvis ikke? Ellers kan du bare sykemelde meg fult med en gang. Men er veldig dumt det også, for det skal ikke være sånn. Arb.plassen skal tilrettelegge for oss gravide. Du kan også ta deg en prat med NAV, og fortelle dem hvordan det ligger ann. Fortelle dem at det ikke er rart det er mange gravide som er fult skemeldte hele tiden, når det er slikt vi må kjempe mot på jobb..

LYkke til:)

Skrevet

Forresten ta en utprint av mailen han sendte deg. Godt han skrev det og ikke bare sa det. Da hadde det blitt ord mot ord. Nå har du faktisk bevis

Skrevet

Ja går gradert sykemeldt ja.. Er jeg som ville det. Legen ville 100% sykemelde meg i april, men det syntes jeg selv ble veldig lenge å gå siden jeg ikke har termin før i sept.

Mailen har jeg.. har tatt vare på alle mailene som jeg har fått fra han. Har hørt av en annen på jobben at han tidligere har prøvd å sparke noen uten gyldig grunnlag bar pga han ikke hørte hele setningen til den ansatte kun ett par ord, så tar ikke sjangsen på muntelige avtaler med han.

Skrevet

Når du går gradert har du iallefall rett til pauser. Har rett til det ellers også altså men.. Det jeg fikk beskjed om da gradert ble vurdert til meg, var at jeg kunne feks være en hel arbdag på jobb. Men at jeg bare utførte 50% av jobben min som jeg hadde gjort til vanlig. Da ville de kalt det 50% gradert. Om du skjønner. De resterende prosentene som er igjen får jo arb.giver dekket av NAV. Nei ikke gi deg på dette. Du kan også kontakte arb.middelstilsynet eller hva de heter. Han har ikke lov å holde på slik.

Skrevet

Skjønner hva du mener. Fikk bare en litt annen forklaring av legen på hva han mente gradert sykemelding var..

Skal på jobb nå snart så regner med at jeg tar det opp med en av de andre lederene på jobbe. Hun er kjempesnill og de er ikke akkurat bestevenner de 2 da hun har gjennomskuet han for en stund siden.

Takk for råd og tips. Vil ikke ta det opp alene med han da man adri vet hva han kan finne på.

Skrevet

Den skal printes ut og leses. da har jeg i hvertfall noe å slå i bordet med..

Takker for tips og råd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...