Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Jeg er gift med verdens lateste mann. I blant er jeg bare nødt til å mase på ham, selv om jeg prøver å unngå det, for hvis ikke, blir jeg sittende med 100% av husarbeidet. Så jeg ber ham gjøre småting som å tørke av et bord, sette vogna i boden, mate katten e.l. Men hver eneste gang har han forsvunnet, kommer tilbake etter at jeg har gjort det selv, og påstår at han har glemt det. For noen måneder siden begynte jeg å be ham om å gjøre ting som ikke må gjøre med en gang, bare for å teste ham litt. Da lot jeg være å gjøre det for ham når han var borte, så han kunne gjøre det når han kom tilbake. Men han reagerte sterkere enn jeg hadde ventet, han klikket vinkel og sa at hvis han hadde glemt noe, kunne vel jeg gjøre det for ham!!! og så begynte han å mase om at jeg er altfor avhenging av ham. Ble dritsur altså, og det er han hver gang han kommer tilbake og jeg ikke har gjort det for ham. Så jeg er mildt sagt sur på ham. Jeg syns ikke jeg ber ham om mye, men likevel skal han få meg til å føle meg dum som "trenger" ham til å gjøre noe. Ville dere fortsatt å gjøre som meg, selv om det blir surskap, eller har dere en annen måte å få menn til å gjøre noe i huset?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 tja, jeg ville fortsatt som du gjør;) det du kan gjøre i tillegg, er å notere ned alt du gjør OG alt han gjør, så vise det til han når han sier det om at du "trenger" han til å gjøre alt mulig;)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Hvis han ikke gidder å gjøre noe i huset og i tillegg får deg til å føle deg dum, så hadde jeg bedt han om å finne seg en egen plass å bo. Men jeg er kanskje litt dramatisk....Jeg synes iallefall du skal fortsette helt til han skjønner at du mener alvor, og at han ikke slipper unna med den taktikken han prøver på nå. Menn er ganske sleipe serru...
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Har heldigvis ikke det problemet..men hadde jeg had det så hadde jeg trolig slutta å vaske klærne hans og lage mat til ham ;-) man skal DELE på oppgavene i et hjem. Du kan trolig "takke" din svigermor for det der....
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Må si han er utspekulert!! Bare stikker av i håp om du har gjort det når han kommer hjem. Og når du ikke har gjort det og minner han på det så blir han sur for du kunne ha gjort det siden han glemte det?!? Jeg hadde blitt så sint at jeg hadde sluttet å vasket klærne hans. Sagt at når han hjelper til mere hjemme så kan du begynne å vaske klærne hans igjenn!!! Iallfall gjløre det du ber han om. Men er jo ikke så kjekt å mase hele tiden heller.. For en lat gubbe du har
Edelweis Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 hva med å slutte å vaske hans klær og rydde hans rot? ikke lage mat til han blir jo litt drastisk, når en som regel spiser som en familie. men, jeg hadde ikke gjort noe for han i det hele tatt. sett om han reagerer da, når han plutselig ikke har rene boksere eller sokker igjenn. noen ganger kan det være slik her hjemme også, men når jeg tar det opp å vi snakker sammen om det, så skjønner han hva det går ut på. er jo garantert at mannen din stikker av med vilje bare for å slippe.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Jeg har aldri begynt å vaske min manns klær...det får han gjøre selv...vet hvor veien går hvis man gjør mye mer enn han i begynnelsen. Da blir de vant til det og forventer at det er slik....og sutrer selvfølgelig hvis dette endrer seg. Her i gården er det ikke noe kjære mor!!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå