Gå til innhold

Dere som bruker NUTRAMIGEN(for melkeallergi)Hvor mange grader blander dere den på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står vannet skla være avkjølt til romtemp,men ingen ting om tempratur i vannet...

Litt clueless her;=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeeh... Jeg blander det som vanlig mme jeg.. Men jeg har vel litt min egen måte iom at jeg vil spare tid. Når gullet skal spise så tar jeg 110-120 med kaldt kokt vann og fyller opp til 180 med kokende vann før jeg blander i pulveret. Da får jeg 200ml med perfekt temperert Nutramigen:)

Skrevet

Vi har et lite termometer (som egentlig skal brukes til å måle temp. på melk når man lager melkeskum til kaffe), varmer til det viser 40 grader. Metoden til Jiterbebis er jo også fin. :-) Hvis jeg skal bruke Nutramigen til grøt varmer jeg litt mer (til 45-50 grader), for det er et ganske stort varmetap når man visper oppi grøtpulveret.

Skrevet

Glemte å skrive at vi koker vann til neste dag hver kveld, fyller på flaskene, og setter i kjøleskapet.

Skrevet

Jg har kokt maltvann stående klart i kjøleskapet og varmer det litt i micro og så tar oppi pulver.

Men aner ikke ca temp mme må ha...

Så jeg varmer det til ca 40 grader tenker jeg...

Pulveret blir godt blandet ut i hvertfall.

Skrevet

Hvis du er i tvil kan du bare dryppe litt på "innsiden" av håndleddet ditt, så lenge det ikke kjennes for varmt går det fint. Gjør ingenting om det er litt kaldere enn 40 grader, men hvis det er velig mye kaldere er det kanskje ikke så godt på smak, og vanskeligere å få i dem.

Skrevet

Ja,men blandetempen jeg lurer på.

Hipp og nan skal blanders på 50-60 graderog så kjøles ned.

Er det ikke noe regel på nutramigen?

Eller kan det blandes kaldt og så varmes?

Skrevet

Det er blandetempen jeg mener óg, varmer vannet til det er 40 grader, har oppi pulveret, blander og serverer med en gang. :-)

Skrevet

aaaaah,skjønner:=)

Tusen takk:=)

Hvilken grøt type bruker dere da dere begynner med velling for eks??

Skrevet

Bare hyggelig. :-)

Vi bruker Nestlé sine grøter, enten ris eller mais. Prøvd begge deler. Begynte med å ha en liten teskje grøtpulver i flasken. Litt styrete, for flasken ble lett tett i tuten selv om vi hadde sånn med tre hull, så da laget vi heller velling i skål og ga den med baby-skje.

Har et lite tips - fordi MME, spesielt Nutramigen, kluper lett når man blander grøt... Kjøp en liten visp (de har sånne minivisper i kjøkken/jernvarebutikkene), og bland det tørre godt sammen med visp før du tar vannet oppi... Jeg syntes i hvertfall det var håpløst å få det klumpfritt når jeg rørte med gaffel eller skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...