Gå til innhold

Hvor mange donerer bort penger til organisasjoner som "redd barna", "unicef", "plan" o.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en reklame nå på tv så begynte jeg å tenke litt på om det er mange som er planfaddere, eller gir pengebeløp til de ulike organisasjonene. Evt, hvor mye gir dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et månedlig trekk til PLAN på kr 225,-

Har vært med der i ca 5 år, og har samme trekket selv om jeg nå er i ulønnet permisjon.

Skrevet

Vi har fadderbarn i sos barnebyer og gir ved tv-akjsoner o.l.

Skrevet

Vi har to fadderbarn gjennom plan. Dvs ungene fikk hvert sitt fadderbarn til navnfesten i gave fra oss. Betaler 250 kr mnd for hvert barn, så 500 kr i måneden. Nå som nummer tre er på vei, blir det snart 750 kr i mnd.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sambo gir månedelig penger til amnesty.

Skrevet

Vi gir 100 kr fast hver måned til redd barna.

Skrevet

Vi har fadderbarn i polen og er medlem av amnesty. Kjøper i tillegg alltid lodd og kalendere fra krybbedødforeningen.

Skrevet

Vi har hatt fast trekk til Unicef i måneden siden barna var veldig små, men nå som de begynner å bli større og kan lære litt av dette, bestemte vi oss for å få et fadderbarn i stedet. Nå er vi faddere til en skjønn jente på 9, og barna elsker å høre om dette landet som hun bor is, som de vet så lite om. Vi tenkte vi snart skulle gå og kjøpe en liten gave til henne og sende nedover, jentene kommer sikkert til å synes det er kjempekjekt å velge ut noe til henne, tenker jeg :)

Skrevet

Vi var planfaddere helt til lånekassen bestemte seg for at jeg måtte gå hjemme et år uten et øre i støtte... Da måtte vi omorganisere økonomien litt og sluttet som faddere.

Vi hadde 2 fadderbarn og ga 480 i mnd tilsammen.

Så snart jeg har fått meg en jobb skal vi få fadderbarn igjen. Syns det er en fin ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...