mammaen te Daniel og Adrian Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Han er i dag en gutt på 3 måneder og 3 dager. Var 2882 gr når han ble født men la raskt på seg til å ligge på normalvekten på helestasjonens sin stattestikk. På mandag var han 3 måneder og veide 6,1 kg. (altså under normalvekten) Han har sovet rundt ca 9 timer om natta i mangen uker. Men de siste 2 ukene har han våknet hver 2-3 time for å få mat. Å de siste dagene har han ikke sovet mer enn 2 timer (ikke sammenhengende engang) på dagen. Har avtale på helsestasjonen neste uke.... Men noen som kan gi meg noen gode råd eller berolige meg litt???
--==Ceci==-- Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Jeg vet ikke helt hva du vil ha råd om... Babyer er like forskjellige som alle andre- alle voksne veier vel ikke helt likt Så lenge sønnen din følger SIN EGEN kurve er alt i orden. Hvis ikke helsesøster viser deg den, kan du spørre om å få se den. Ellers synes jeg ikke 6100 var så lite, min datter var 3500 ved fødsel, og nå ( 3 mnd og 3 dager faktisk) er hun 5800. Så din har jo lagt på seg mye mer i og med at han ikke veide så mye ved fødselen. Det er mye som skjer rundt 3 mnd, de blir mer aktive, mer våkne og må dermed kanskje ha mer og spise. Mulignes prøver han å få opp produksjonen din hvis du ammer? Hvis ikke kan du jo øke mengden mme og se om han blir mer fornøyd? Tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig. Min andre datter sover heldigvis mye og lenge, men det gjorde ikke min første. Sov aldri mer enn en halvtime i strekk på dagtid og våknet mye om natten. Og det gjør hun enda (er over 2 år). Men ikke noe galt med henne fordet! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå