Gå til innhold

Ang bruk av mobiltelefon(link)

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.dinside.no/php/art.php?id=530176

Hva synes dere om dette???

Heldigvis kan det gå mange dager mellom hver gang jeg prater i telefonen og jeg har aldri hatt mobilen i lomma,mens jeg er graivd.

Hva tenker dere andre om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ikke det ene, så er det det andre...!

Jeg synes det er mye hysteri rundt alt! vi skal virkelig slutte å leve, for å komme oss unna alle farene som fører til sykdom og lidelse..hm...

Akkurat den artikkelen leste jeg, å er ikke bekymret over barnet i magen ved mobilbruk. Men kanskje hjernen min har vondt av det...skal virkelig ikke se bort i fra det. ( men som deg, så snakker jeg ikke ofte og lenge i mobilen) Men sitter ved datan, har mat i mikroen, osv..!

Dette er en diskusjon selv ekspertene kan sitte å ha:) uten å komme til enighet. Verden er farlig nok den........

Ha en fin dag :)

Skrevet

Som det står i artikkelen er vel ikke dette nok til å trekke noen entydige konklusjoner. Men jeg har fått inntrykk av at de fleste anser det å bruke handsfree som et godt råd uavhengig av om du er gravid eller ikke. Selv er jeg dårlig på det, dessverre.

Skrevet

Ja,de tørr jo ikke konkludere med noe som helst,siden dette bare er en undersøkelse,selv om den er stor,men det viser jo at noe kan skje.

Det jeg tenker mest på er at jeg er glad for at jeg ikke har mobilen i nærheten av magen. Har alltid vært skeptisk til stråling fra data,mobil,mikro.

Det er sant som det er sagt over her,vanskelig å holde seg borte fra alt som er skadelig. Det klarer en bare ikke,en må jo bare ta i et tak der en føler at en kan. Bruk av mobil,er jo enkelte nødt til, så da er det ikke så mye en kan få gjort,bortsett fra å ikke ha den i nærheten av magen og bruke handsfree.

Skrevet

Det er ikke så lett å forholde seg til alt som kan være skadelig. Jeg prøver å forholde meg til råd som er nøkterne og godt funderte. Hvis man i tillegg skal rette seg etter hva en artikkel her og der sier, mister man fort oversikten, og faren er der for at mange kommer til å tenke at "dette er helt vanvittig, dette er ikke dokumentert", og så overser de gode råd i samme slengen. Jeg synes jeg ofte leser følgende utsagn her inne: "Herregud, det er så mye man ikke skal spise, liksom. Jeg spiser som jeg alltid har gjort, har aldri tatt skade av det". Det er jo litt synd, for det er jo ikke mye man skal holde seg unna hvis man bare holder seg til de rette kildene. Oi, her gled det visst litt ut, men, men ...:)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i det. Kan ofte bli mye og holde orden på,men som du sier,forholdere enn seg til matportalen.no og ikke hører på alt annet,så kan en faktisk spise mye mat. Greit at jeg til enkelte tider har følt at jeg ikke kan spise noe,når jeg har vært på buffet,og der er masse spekemat f.eks og det har fristet noe enormt,men så tenker jeg på den lille og hva jeg kan gjøre for den og at det er en herlig følelse å kunne beskytte den.

Dette med mobile er de jo ikke sikre på enda,men tenkte jeg ville legge ut den linken,så i alle fall kan tenke over å ikke bære den nær magen.

Skrevet

Personlig har jeg godt av å bli minnet på handsfree. Der er jeg sløv :(

Skrevet

jeg også...! var flinkere med det før, vet egentlig ikke hvorfor jeg sluttet.

Skrevet

Arv og miljø... Hvem var med i undersøkelsen? Tidlig på 90tallet, var det helst aktive forretningsfolk som brukte mobiltelefon mye og daglig. Kan dette ha skapt en annen miljøfaktor som kan på virke annet enn stråling? Er mor og far stressa (eller alltid på farten ol), vil dette også påvirke barnet!

desverre har mange slike undersøkelser litt for mange "feil". Akuratt som undersøkelsen som ble lagt fram ang. hund som minsker risiko for allergi. -Da kan man jo stille seg spørsmålet, hvem har hund når de har små barn? -Kanskje de som er minst plaget med allergi i utgangspunktet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...