AnonymeAnine Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Til dere som har født to ganger... Jeg venter barn nr 2 i juni og har en toåring. Vi bor dessverre et stykke unna både familie og venner og ingen kan komme på "sekundet" når fødselen starter. Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å ta med det eldre barnet på sykehuset og hvordan dette fungerer. Jeg vil jo helst ha med faren på sykehuset, ellers forstår jeg jo at man kan dra alene:)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Kanskje dere kan ta med han/henne når dere må på sykehuset, og få et familiemdlem eller noen til å komme og passe på og hente han/henne? Så slipper du dra alene med en gang, fødsel er sikkert ikke noe særlig alene.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Hei, du kan dessverre ikke ta med barnet på sykehuset, etter hva jeg har hørt i hvertfall. Er det absolutt ingen dere kjenner rundt dere? Man vet jo aldri hvor lang tid en fødsel kan ta, eller hva som evnt. kan skje. Skjønner jo at du gjerne vil ha pappan med og ville kanskje tro det var en opplevelse han ikke ville unnvære heller. Nå skriver du jo ikke hvor langt unna nærmeste bor, men så lenge du ikke får en styrtfødsel så tar det jo ofte noen timer hvertfall da? Ville prøvd å funnet ut en løsning så noen kunne kommet hvertfall, håper det løser seg:)
AnonymeAnine Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2008 Det vil ta ca 3-4 timer før mine foreldre kan komme, ellers har jeg ikke venner jeg kan spørre om å evt. ta seg fri fra jobb osv for å passe på det eldste barnet. Vi har nettopp flyttet så vi kjenner ingen naboer enda heller. Det løser seg nok! Det er jo ikke sikkert det skjer på natten:-/
Mummimamma;-) Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Vi måtte reise midt på natten, det var snøstorm og vi ville kjøre før rushtiden, så vi ringte besteforeldrene som satte seg i blilen med en gang. Storesøster på to sov alene hjemme i ca 20 minutter. ikke helt ideelt, så denne gangen håper vi på å få en nabo til å komme og passe/hente jentene.
To gutter og en jente Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Hei! Vi var i samme situasjon som dere da vi skulle ha 2.mann. Pratet med jordmor om dette,og hun sa vi fikk lov til å ta med eldstemann til sykehuset, hvis vi måtte. Det var helt opp til oss. Det vi måtte være oppmerksomme på var at vi ikke kom til å få hjelp til pass av de og han ikke fikk være inne under selve utdrivingen. Faren måtte altså ta seg av han og ikke være med under hele fødselen. Unger har en evne til å takle godt når andre har det vondt, så lenge de får forklart ting. Min var 2 år og godtok at mamma hadde vondt i magen fordi babyen skulle komme. Så det hadde neppe vært noe problem å hatt han med under det meste av fødselen. Selve pressingen kunne vel de fleste vært skånet for............ Da dagen kom tilbød heldigvis en nabo seg å passe han, frem til besteforeldrene kom, så vi slapp å ta han med. Har du ikke en nabo du kan spørre? Det ordner seg nok uansett. I værste fall tar du barnet med. Det er ingen som hiver dere på dør dersom dere forklarer situasjonen! Lykke til!
Piamin Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Er det ikke noen i barnehagen dere kunne tenke dere å spørre? Hender at de kan stille... Har selv hatt baggen klar for å dra med en gang telefonen ringte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå