Gå til innhold

Dei med morkaka foran

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kortid kjente dokke som er første gangs liv?

Er i den 22. veka og er ikkje overbevist på at eg har kjendt liv enda..litt bobling av og til, men vanskelig å skille det frå vanlig luft..

Blir jo bekymra for alt:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også litt bekymret. Begynner på uke 20 i dag og kjenner veldig lite, samme som deg. Selv om morkaka er foran, hadde jeg trudd jeg skulle kjenne likevel. Dette er 3. svangerskap så har litt erfaring fra før. Må bare regne med at alt går bra, men jeg skal snakke med jordmor på mandagen og høre med henne. Det som er rart er jeg begynte å kjenne liv allerede i uke 12, men etter uke 16 har jeg kjent veldig lite, bare litt bobling. Det forstår jeg ikke i det hele tatt. Men jeg er stor som bare det, så stor at mange har spurt om det er flere der inne (det er ikke), så regner med at den er i liv og vokser som den skal.

Skrevet

du får skrive igjen etter du ha vore med jordmor då:) eg var på UL for 4 veke sidan, såg der var mykje liv heldigvis..håpe det fortsatt er det sjølvom eg ikkje kjenne noke.. Litt gal av å lese den veke for veke teksten om koti en "bør" kjenne liv.. Magen vekse her og so vi får berre krysse fingrane, men gler meg virkelig til å kjenne at det fins noke inni der:)

Skrevet

er førstegangsfødende med morkaken foran. kjente for første gang i uke 15, men det var bare noen spark. og andre gang i uke 18. var ikke før uke 20 at jeg kjente hver dag.

Skrevet

Jeg er også i uke 22 med morkaken foran. Tror jeg kjenner liv noen ganger, men er ikke overbevist, jeg har mye luft i magen så det kan godt være det. Jeg har også vært litt bekymret, men i går lyttet mannen min med stetoskop på magen og da hørte han tydelig hjertelyd 160/ min, så alt er sikkert bra med den lille.

Vi får bare smøre oss med tålmodighet :)

Skrevet

jeg var vel 19+6 =)

Skrevet

Jeg er nå i uke 23, og først nå begynner jeg å kjenne noe som kan minne om liv, men er neimen ikke sikker på om det ikke bare er luft og annen rumling.....! Så jeg har vært litt nervøs i det siste, men skal til jordmor i morgen, da får vi vel høre litt hjertelyd håper jeg!!

Det er iallefall godt å høre at det er flere som har samme bekymring, men det er sikkert ikke noe galt hos noen av oss, alle er forskjellig!

Skrevet

Jeg har sjekket i dagboken min hvor jeg har skrevet i uke 20 at jeg ikke visste om det var babyen og jeg kan bekrefte det ná. Sá jeg tror jeg har kjent han mer eller mindre hver dag siden uke 20-21. Kjente boblingen fórste gang i uke 18. Ná (28+1) kjenner og ser jeg han bevege seg overalt, men i lang tid kjente jeg det best i sidene og langt nede pá midten.

Det er jo mulig du allerede egentlig kjenner det men det tar litt tid á stole pá at det virkelig er babyen din du kjenner.

Lykke til, klem

Skrevet

Sist kjente jeg det når jeg var 15 uker på vei, denne gangen 12 uker..

Men jeg er veldig slank så legen mener det er derfor :)

Skrevet

Er i uke 23. Jormoren kan høre hjertelyd og spark på kontroll, mens jeg kjenner absolutt ingen verdens ting!!!! Så ikke bekymr deg:) Kommer nok snart:)

Skrevet

Jeg kjente første gang noe i uke 21, først om kvelden da jeg lå helt stille, trodde først bare det var innbilning, men ble sterkere ut over i uka. Så det komme nok snart :o)

Skrevet

Jeg er 3.gangs, og denne gangen kjente jeg ikke noe særlig liv før jeg var 18+ .. Husker jeg også begynte å bli litt stresset.. Men så var jeg på UL i uke 20 og da så vi at morkaka lå foran som en støtdemper, så det forklarte jo litt =)

Skrevet

Eg synest sjølv at eg har hatt kjempe flaks. Har morkaka foran, men på høgre sida, noke som gjer at eg kjenner det lettare på venstre sida. Kjendte første sparket (som eg var sikker på) nokre timar etter ultralyd (19+5), og det var ikkje til å tvile på kva det var. Var på venstresida eg kjende det då.

No kjenner eg liv ofter. Og i dag har han visstnok trena...sparka skikkeleg har han i allefall:P

Kjenner litt på høgre sida og no, men som regel mest om han treff eit ømfinteleg punkt der. Er som regel kun dulting, kan omtrent kjennest ut som luft som flyttar seg. Venstresida merkar eg han godt.

Er 21+5 i dag. Om du ikkje har kjendt noke, så kjeme det nok snart skal du sjå!:)

Skrevet

Sist kjente jeg liv i uke 13, så når jeg kom til uke 13, 14 og 15 før jeg sikkert kunne kjenne liv ble jeg bekymra. Begynte å kjenne det ordentlig i uke 16, og nå i uke 18 har min kjære og kjent det utenpå. Fikk sett i dag at morkaka ligger foran, så det forklarer vel at jeg måtte vente lenger denne gang.

Lykke til, snart sperker det som aldr før der inne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...