Gå til innhold

Er dette veldig sleipt? Ang barnehagebilder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så dyrt å bestille bildene fra barnehagen, 105 kr for 1 stk...og gutten vår var nydelig på alle 3 bildene. Er det fryktelig av med å scanne bildene og bestille en annen plass? Tenker å beholde gruppebildet+ et kanskje..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det samme som å stjele

Skrevet

De kaster jo bare bildene som kommer i retur ...og man scanner jo alt i dag..

Skrevet

Issa, scann i vei, sikkert ikke den eneste som gjør dette!!

Skrevet

Helt strengt tatt er det noe som heter åndsverksloven. Men vi har vel alle brutt den, en eller flere ganger? De fotografiene er egentlig noen andres "kunstverk". Men jeg hadde nok ikke ligget våken på natta med dårlig samvittighet, hvis jeg scannet dem...

Skrevet

Du vil ikke få bestilt en annen plass - de er rimelig lojale i den bransjen og vet at bildet er profesjonelt tatt av fotograf som har opphavsretten ;-)

Skrevet

hvorfor ikke betale 315 kroner for 3 flotte bilder?

hadde det enda vært snakk om tusenlapper liksom, men hundrelapper ...

Skrevet

scann alle bildene med god samvittighet! De tar seg overbetalt alikevel.

Skrevet

jeg har selv tenkt på hvor enkelt det ville ha vært å scannet dem...men som sagt, det er å stjele. Men hvis du har en super printer selv, så går det jo ann, uten at noen oppdager det.

Skrevet

Tviler på at så mange fotosjapper vil ta imot bildene dine. De kan risikere bot på opptil 50 000 kr for å kopiere/forstørre eller ta betalt for å gjøre noe med noen andre fotografers arbeid.. og de fleste plasser er veldig lojale..Men det finnes sikkert noen som vil ta sjansen for deg.. Men da bør du takke dem godt, for de tar en stor risk...

Skrevet

Og er du sikker på at det vil bli så mye billigere? Det er dyrt å forstørre uansett om du ikke har negativene...

Skrevet

Synes du er en kjeltring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...