Gå til innhold

Trenger noen gode råd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei jenter... Jeg er førstegangs og lurer jo så fælt på alt mulig. Jeg har siste halvannen uke vært så forferdelig trøtt. Jeg orket ingenting uten å måtte hvile. Nå de siste dagene har dette bedret seg, må ta alt veldig rolig å ikke stresse, men jeg går ikke å gjesper heeele dagen. Damen på legekontoret sa at det var kroppen sin måte å gi beskjed om at du må ta det med ro.Å jeg kunne få sykemeld viss det fortsatte. Nå er jeg jo bedre, å vil ikke ha sykemeld fordi jeg vil ikke jobben skal vite det enda. MEN det som er nå er at jeg er sååå fryktelig svimmel. Sitter her å skal gjøre meg klar. REise seg opp, gå, dusje, kle på seg... Alt gjør meg forferdelig svimmel og uvell. Hva skal jeg gjøre nå da? Noen som har en god idè på hva det kan komme av, å hva som gjør det bedre. Jeg er veldig plaget medmigrene å kan ringe jobben å si det er det. Men jeg vil jo på jobb =(...

Håper på noen gode råd her!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg ville lyttet til kroppen min jeg, for det skljer jo mye i den nå:) Kanskje spise litt og legge deg nedpå litt igjen og se om det blir mindre svimmel etter en liten stund?

Skrevet

Søt du er =) prob er at om seinest 20 min må jeg løpe til jobb. Sitter her å spiser å drikker, å håper det hjelper =) vet ikke hva det kan komme av eller hatt det? Viss det bare er ubehagelig for meg er det ikke noe pob tenker jeg, men kan det gå utover den lille eller ett varsel tein, så må jeg jo ta det med ro.... Sååå lei av å måtte sitte inne for jeg er så trøtt.

Hvordan går det med deg da??? Hvor langt er du på vei. Jeg er endten 5+2 eller 6+2...

Skrevet

Gratulerer med graviditeten!

Tenkte jeg skulle svare deg siden jeg kjente meg så innmari godt igjen. Nå er jeg igang med nr 2, men hadde dine symptomer med nr 1. Jeg var så himla trøtt og svimmel. Dro til legen for å sjekke om jeg kanskje hadde jernmangel, men han fant ut at jeg hadde fått lavt stoffskifte. Noen kan få det når de blir gravide, enten bare mens de er gravide eller utvikle det permanent, Jeg fikk selvfølgelig diagnosen permanent lavt stoffskifte, dvs at jeg kommer til å ha det resten av livet. Ikke noe hinder det altså, jeg vil ikke skremme deg. Jeg har det helt topp! Du kan jo sjekke stoffskiftet ditt, så får du medisin hvis du trenger det.. Helt ufarlig for barnet. Jeg fikk en nydelig datter, og går på medisiner nå med min nr 2.

Skrevet

He-he, jeg skjønner ;) Du får be om litt fleksitid om det er mulig så du får litt bedre tid om morgenen. Kanskej det hjelper? :) Jeg er 4+3 og klør og er trøtt og litt svimmel før jeg får spist noen morgener. Ellers har jeg symtomer som halsbrann, hyppigere tissing, sliter med å sove osv. Men ikke lett å velge hva man skal gjøre, men jeg ble anbefalt sykemelding noen dager for di jeg har så stresset jobb med lange dager, og føler det er rett for magen og meg :)

Skrevet

Hei!

Jeg og kjenner meg kjempegodt igjen... har det likedan! Var på første kontroll i dag, 11 uker, og fikk beskjed om at jeg har lavt blodtrykk. Dette er visst ikke uvanlig for gravide, bare en måte for kroppen å forberede seg på alt på. Ikke farlig for verken mor eller barn :)

Nå vet jeg ikke om det er det du har, (målte de ikke blodtrykket på legesenteret? Hvis ikke ville jeg gått tilbake og fått sjekket det..) men det er hvertfall en mulig forklaring. I tilfelle drikker du MYE vann og "ikke spar på saltet", som legen min sa. Det skal hjelpe.

Jeg har heldigvis mulighet til å ta meg en god og lang middagshvil når jeg kommer hjem, så jeg går på jobb. Har fortalt på jobb at jeg har vært svimmel i det siste, og sa i dag at jeg har fått lavt blodtrykk (har ikke fortalt om graviditet) så de skjønner det når jeg må sitte og lukke øynene i fem minutter. :) Funker for meg!

Lykke til!

Skrevet

Hei!

oops9 jeg har for lavt støvskifte. Fikk vite det for 8 år siden rett etter at dattera mi ble født. Siden da går jeg på medisiner. Nå er jeg 5+6 og utrolig redd om jeg får riktig dosering, at det ikke blir for mye eller for lite.... Hvor ofte må man ta blodprøve for å kontrollere at alt går bra og går du til spesialist eller til fast legen. Jeg er veldig fortvilet og usikker.

Skrevet

Gå til legen din og sjekk blodtrykket, blodprosenten og stoffskiftet. Det behøver jo ikke være noe spesielt, men hvis det skulle være en grunn som bør behandles er det jo fint å vite det.. Ellers må du drikke nok og reise deg rolig, fra liggende til sittende-pause, så til stående-pause, så gå.. Og nok søvn trenger vi alle nå, alt blir værre når men er sliten, sulten eller stressa..

Skrevet

Åååh tusen takk skjønne damer!!! Tusen takk for gode råd... Hmm stoffskifte jah, kan det komme plutselig ved en graviditet. Er bedre idag. Fremdeles svimmel og trøtt, men i går svartnet det nesten for meg hver gang jeg gjorde noe.... Jeg har en jobb der det er høyt stressnivå og mye trakk og en del bæring. Snakket med sjefen min i går å sa bare jeg var så uvell. Så han var grei =).

Ja tenkte på det med blodtrykket. Skal på kontroll uke 10+2 så viss det ikke blir verre før det kan de jo sjekke da =)

TUSEN takk alle dere søte damer!!! Er førstegangs å hører jo dette du må høre på kroppen din hele tiden. Men ikke så lett alltid å forstå hva den sier, hvertfall når du er vandt til å leve ett liv med mye fart og ofte jetlag... Men alt for den lille =)

Takk for svar. Å ha en kjempe fin dag alle sammen!!!

Skrevet

Hei;) Snoker inne fra 2.trimester her, hehe.. Trøtthet er helt vanlig under deler av graviditeten, spesielt utover 2.trimester pga ting begynner å bli tungt og babyen tar mer plass. Men mange som er trøtt i begynnelsen også, det var jeg. Var vel eneste "plagen" jeg hadde tror jeg.. Men ikke sov for mye. det blir bare verre! Få deg en 7-8 timers søvn, fast rutine du står opp hver dag, og ta deg heller en liten lur utpå dagen. Så vile ikke ha sykemldt meg på grunnlag av trøtthet, sjangsen for at blir like trøtt når du går sykemeldt er stor, for da blir det nok mye soving. Ville anbefalt deg til å bare hvile litt gjennom dagen, det hjalp for meg. Spis frukt og drikk vann, kvikker opp litt;) Akkurat dette med svimmelhet har jeg ikke så mye erfaring med, har ikke vært plaga med det selv. Kanskje du har lite jern i kroppen? Det er ofte en av de vanligste årsakene. Ville prøvd Amino Jern i helsekost hvis du må ta jerntilskudd. Ta en blodprøve hos legen og se hva han sier. Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...