Gjest Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Har vært 100 % sm, men ble delvis friskmeldt på mandag, skulle da jobbe 25 %. Men det går ikke. Sliter med skikkelig bekkenløsning. Skal til legen etterpå men har ikke lyst til å bli helt sm heller, kanskje aktiv sm hadde vært noe ? Vet at jeg da kan komme og gå når jeg vil og at arb.giveren ikke skal regne med meg. Men er det arb.giveren som betaler for de timene jeg er der, eller betaler NAV det også ? Og hva hvis det går over 1 uke uten at jeg klarer å komme meg på jobb, spiller det noen rolle ? Takk for svar : )
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Kan ikke komme og gå helt som du vil når du er aktiv. Det er greit for arbeidsgiver ha en plan for deg slik att det blir litt mer beregnlig for arbeidsplassen. Om du er borte en uke fra aktiv ville jeg nok tatt en tur til legen igjen fått full sykmeld. Det er nav som betaler eller tilbakebetaler arb plassen.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Ganske sikker på at det er nav som betaler. Jeg hadde aktiv sykemelding, veldig greit. Du kan bestemme selv hvilke arbeidsoppgaver du har, avpasse det etter formen.Vet ikke hvordan det er om du ikke er der en uke.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Men er ikke det hele poenget med aktiv sm, at man skal slippe å føle at man må på jobb når man ikke orker ? Trodde man da får inn en vikar som tar over dine arb.oppgaver også jobber du oppå det igjen når du er på jobb. Hvis det er sånn at det skal legges opp en slags plan, så er det jo ingen vits når jeg ikke engang klarer å jobbe 25 %.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Det er jo en selvfølge att arbeidsgiver ønker vite når man kommer på jobb. Man kan såklart ringe si man er syk når man ikke kan komme i det hele tatt. Men greit å vite ca slik att du ikke bare blir ett menneske som går rundt på arbeidsplassen uten mål og mening men kan få noen arbeidsoppgaver du vil klare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå