firemerkersmør Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Tassen har sovet fint i ett år, og nå begynner han å tulle. Han legger seg fint i egen seng, og sover der lenge uten tull. Så våkner han plutselig. Kan være 00.30 eller kl 3, og han er nærmest utrøstelig. Gråter og roper ofte på pappa (har en pappa-periode). Vi bruker kanskje 15 min på å roe han helt. Andre som har hatt samme problemet i denne alderen? Tenker det kan være at han drømmer rart fordi han vokser mye. Virker som han drømmer, for det hender han snakker litt i søvne. jeg er litt redd for å ha han mye i vår seng så han skal venne seg til det, men er ikke så greit å sitte inn på hans rom en time til ahn har sovnet gjen heller. Så kan det være pån igjen etter en time. Så det jeg lurer på er om noen har erfaringer med dette, og hvordan har dere håndtert det? Har dere tatt de inn i dere seng, og gikk det greit å venne de av med å sove i deres seng?
SaDa Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Det er ikke 2 årsjekslene som plager han da? 2 åringen her får en nå og våkner og sutrer litt, men legger seg til å sove igjen hvis vi er inne og legger han ned igjen. Hender han sover før vi rekker å gå innn til han også.
jentebanden Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Det er ikke sikkert det har noe med dette å gjøre ettersom han roper på pappa'n, men vet aldri. Jenta vår ble i alle fall mørkredd i den alderen, hylte nesten hver natt, og var utrøstelig. Etter hvert kom det frem at hun var redd fordi det var så mørkt. Vi satte døra halvåpen på natta, og med et lite lys i gangen, og etter det har hun nesten ikke vært våken. Vi har i alle fall ikke vært inn til henn epå natta på flere uker. Huff, får vondt av å tenke på at hun har vært redd hver natt i en lengre periode. Verdt et forsøk?
Kaffemocca Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Har ingen løsning. Men håper du får noen gode råd for vi sliter med samme problemet. Det var et h''' å få han til å sove hele natta og var sjele galde når han endelig gjorde det, men nå våkner han hver natt og er veldig lei å få til og sove igjen.
firemerkersmør Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. mai 2008 Dytter mer jeg da. Må være flere med erfaringer her
Eve Dallas Skrevet 22. mai 2008 #8 Skrevet 22. mai 2008 Hos oss har det alltid vært et problem med nattevåking. Mitt eneste råd er å gå inn spørre hva som er galt, si at nå er det natt og evt. gi litt vann. Vann på flaske gjør susen her hos oss. Sovner som et skudd igjen. Hvis barnet er veldig våkent kan du jo prøve å stå opp et kvarters tid, og se om det kan hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå