Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir grøt fra 4 mnd,den skal blandes med mme. men de jeg har sett fra 6 mnd skal blandes med vann.jeg kunne tenke meg å blande med mme en stund til, kan det gå ann å bruke grøt som egentlig skal blandes med vann og blande med mme? forskjell?

jeg fant akkurat ut at hvetegrøten fra 4 mnd også skal blandes med vann,og jeg har jo blandet med mme hele tiden,noen som vet om det kan "skje noe" av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke sikker, men tror de som man blander med vann har melkepulver eller noe i seg, slik at du kanskje gir dobbellt opp, mens de som skal blandes med mm/mme ikke har alle de vitaminer osv som er i melka, slik at den blir veldig lite næringsrik om du blander den med vann. tror ikke det kan skje noe annet enn at du gir dobbel dose,men hvorvidt det er bra for barnet det vet jeg ikke.. Er like bra de du blander med vann=)

Skrevet

Du skal følge det som står på pakken, for om grøtene skal blandes med vann eller melk kommer an på om de har melkepulver i seg.

Næringsinnholdet blir ikke bedre av at du blander melk i en "vann-grøt", det gjør bare at næringsinnholdet blir feil i forhold til hva en porsjon skal inneholde.

Så grøtene blir ikke sunnere av at du blander med melk. Det kommer bare an på hva grøten inneholder om det er nødvendig med melk for å få det riktige næringsinnholdet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...