Gå til innhold

Flere som må sende barnet i barnehage bare 9 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff kjenner det gjør litt vondt, men er sikkert verst for meg=) Har veldig lyst å gå hjemme til hun er iallefall over året, men økonomien tillater det ikke (valgte 80 % , og hun kom 3 uker før) og jeg er lærling, og har et år igjen der... Flere som må sende de små avgårde så tidlig? Mi blir den yngste i barnehagen det året=/ Blir ikke sååå lenge da, pappan tar ut fedrekvoten to dager i uka, tirsd, torsd. og jeg leverer henne til 08.30 / 10.30 og han henter kl 15.. Erfaringer? pleier det å gå bra? Hun blir ca 9 1/2 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja, jeg må sende junior i barnehage når han er litt over 10 mnd. Det gnager litt i mammahjertet, kan man trygt si.

Jeg synes det høres ut som dere har en fin ordning på det jeg, så ungen slipper å være 8 timer i barnehagen hver dag når hun er så lita :-)

Det blir noe lignende hos oss også, at han hentes i 14-14.30 tiden, og leveres i 08 tiden.

Jeg har selv jobbet i barnehage, og en dag i uka på småbarnsavdelingen. Der stortrivdes alle barna, og man så tydelig at dem "tok litt etter hverandre". Utviklingen når det gjelder feks å gå gikk nok fortere i barnehagen enn den ville gjort hjemme, siden dem har jevnaldrene rundt seg store deler av dagen.

Jeg er helt sikker på at det kommer til å gå veldig bra med jenta di i barnehagen, og det er nok som du sier, aller verst for oss mammaene. Og du skal nok se at etter en uke eller to, at det ikke er så aller verst å gi fra seg jenta si i barnehagen, Dem glemmer oss raskere enn du vil tro, når dem har lekekamerater rundt seg :-)

Skrevet

Min er også 9,5 måneder når han skal i barnehagen - om vi får plass, da, for vi har ikke fått noe svar ennå.

Jeg gruer meg, særlig fordi han er litt sart, stakkars. Han synes det er spennende med andre barn, men hylgriner likevel for det aller minste %-)

Men det går nok bra, de må jo bare gjennom det der også.

Skrevet

men hvorfor må hun begynne når hun er 9 mnd? om dere har valgt 80 % lønn så er no prmisjonen lenger enn det???

Skrevet

mini er 10-11 mnd når han skal i b.hage (hvis vi får plass til neste år). Jeg har også valg 80% perm med 100%lønn men tar ut ferie i permisjonstiden så han får være hjemme 5 uker ekstra=)

Det er mange grunner til at folk ikke kan ta 80% lønn. Jeg regnet på det og det var mer lønnsomt for oss økonomisk hvis vi gjorde det sånn. Det r synd å si det,men økonomien bestemmer en del. Har heldigvis mamma som jobber kun 50% som skal hente han tidlig fra barnehagen noen dager=)

Skrevet

samme her. jeg er student og skal begynne etter jul. lillegull er ca 9mnd. har fortsatt ikke fått hørt om jeg har barnehageplass da, så det kan bli veldig spennende. er som sagt student og derfor ikke fulle dager, så hun slipper å være i barnehagen 8 til 4 hverdag, i allefall ikke før eksamensstresset starter:)

Skrevet

min blir 10mnd når han begynner i b.hg

det er ikke med ett lett hjerte å sende han vekk nei

men skal gå i sammeb.hg som broren ,så skal jeg jobbe 2 min vekke fra b.hg i gå avstand.. ska ha en 60% stillig te høsten så då tror jeg det går fint.

Skrevet

Mini her har fått plass dagen etter han blir 10 mnd.

Jeg må tilbake på skolen, ellers må jeg ta ett helt år uten penger og det har vi ikke råd til.

Jeg har jobbet en del i barnehager som vikar, og har derfor blitt trygg på at mini kommer til å få det fint.

Mange er redde for at de minste bare skal bli glemt og lagt for seg selv mens de voksne er med de store barna, men sånn er det overhode ikke! Hvertfall ikke der jeg har vært :-)

Det går nok helt fint skal du se, hun får jo ikke så lange dager heller så :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...