millica*Stella04.02.08* Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 har begynt aa miste melken og har derfor gitt 1 til 2 maaltider med mme om dagen. Hun er snart 4 mnd og fortsatt veldig sulten hele tiden. trodde mme holdt lenger paa metthets folelsen, men hun blir jo sulten igjen etter bare 1 1/2 til 2 timer.selv om hun virker kjempe mett rett etter hun har spist, og hun spiser ca 170ml mme. bruker collet, da hun bare gulpet av nan... trodde f;rst jeg hadde tatt i for lite pulver, men det hadde jeg ikke... heller opp 200ml vann og fire maaleskjeer med pulver ca 6,7g pr maaleskjeer. hjelp meg hvis du kan!!!!??? eller har noen ideer om hva jeg gjor galt??? frustrert.....
millica*Stella04.02.08* Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2008 ingen.......................................................???
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Hei. Prøv å heller gi en mindre flaske etter hver amming. På den måten får hun spist seg mett etter hvert måltid. Det vil mest sannsynlig føre til sjeldnere amming, pluss at det er enklere å kontrollere hvor mye ekstra hun trenger. Vi gjorde det ihvertfall på den måten og etter en stund økte melkeproduksjonen seg av seg selv.
AnnK89 2 + 1 i magen Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 Hei Jeg har desverre ikke noen råd til deg for jeg sliter med det samme og har 2 gutter på 5mnd. Jeg gir de collet mme og de vil også ha mat hver 1-2time time, men slik har det vært fra fødselen. Men jeg startet nettop med grøt på dagtid og nå har jeg 2 gutter som virker mye mer fornøyde ut. Så kansje du kan begynne med grøt når jenta de er 4mnd.. Det fikk jeg hvertfall som råd fra helsesøster da mine 2 var 4mnd Lykke til!
Trønderjente82 Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Jenta mi spiste også så ofte når hun var 4mnd. Spurte helsesøster om råd og fikk beskjed om å vente med grøt. Da hun var 5mnd bestemte jeg meg for å prøve allikevel og jeg fikk en helt annen jente. Hun begynte å spise hver 3 time, sov hele natta og var mye mer blid og fornøyd. Angrer på at jeg hørte på helsesøster, tror enkelte barn har behov for mer mat i en tidligere alder enn 6mnd. Du kan jo prøve å gi litt vann innimellom måltidene, men hvis barnet ikke roer seg ville jeg nok ha prøvd med grøt.
Gjest Skrevet 22. mai 2008 #7 Skrevet 22. mai 2008 Mente at du skulle gi mme etter hver amming, men i mindre porsjoner, heller enn 1-2 store flasker om dagen. Vet ikke om det kom så godt frem. Vi har brukt å gi 60ml. Litt mer styr i og med at det blir flere flasker å koke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå